Gå til innhold

Hvordan sparker babyene deres (rundt uke 23-27)??


Cat&Gullungene

Anbefalte innlegg

Jeg er 25+4 og kjenner liv hver eneste dag, flere ganger. Mange forskjellige bevegelser, og jeg tror til og med jeg har kjent føttene og kanskje hodet eller evt. baken.

 

Jeg ville blitt veldig nervøs om det gikk en hel dag uten tegn til liv, men det er selvsagt forskjell fra dag til dag. Noen ganger er hun veldig livlig, andre dager er det bare enkelte små bevegelser jeg kjenner.

 

Saken er bare at jeg ikke synes jeg har kjent de ordentlige, kraftige sparkene ennå. Leser her inne på info-siden på BIM at i uke 26 er babyen ganske kraftig i frasparket.

 

Er det andre som har det på denne måten?

 

Kanskje den lille jenta mi er rolig og delikat i bevegelsene uten at det er noe galt i det?

 

Eller kanskje de ordentlige, kraftige sparkene begynner å komme nå framover? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Jeg er i 24 uke nå.Har kjent liv hver dag siden uke 15-16 ca.Jeg merker litt forskjell,at spark og bevegelser blir mye sterkere.Men ikke sånn at det gjør vondt eller er plagsomt.

Eneste forskjellen nå er at jeg kjenner hva som er hikking,og forskjellen på om det er hodet/rumpa eller ben/arm.Også kjenner jeg godt når babyen"stuper kråke"i magen.hehe.

 

Tror det står mye forskjellig på nettet,og alle har jo forskjellige svangerskap.Magen min viser knapt,men er over 5 mnd på vei.Ei på jobb er like langt som meg,og hun ser ut som hun skal føde snart,så alt er jo individuelt..

Tror vi bør være glade for at sparkene ikke er for voldsomme enda,for de kommer nok etterhvert...hihi

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er 25+1, og er nesten litt glad for at mageaktiviteten har avtatt litt de siste ukene. I uke 17-23 ca så var det fullt av liv hele dagen! Nå virker det som om baby har fått en fastere døgnrytme, og er vanligvis litt ekstra aktiv om morgenen når jeg våkner, etter middag og når jeg skal legge meg om kvelden.

 

Jeg synes absolutt at jeg har kjent kraftige spark, av og til skvetter jeg til fordi han/hun sparker så hardt! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kommer litt ann på hva man legger i ordentlige spark og. Det er sjeldent at jeg skvetter, men det har hendt noen ganger.

 

Føles mer som om hun driver og ordner med ulike ting der inne, om en kan si det på den måten :-). Kanskje hun likner på pappaen sin, han er ganske rolig, i motsetningen til meg ;-)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 26, og blir sparket i massevis, særlig etter middag(da jeg ofte legger meg nedpå) og når jeg legger meg om kvelden. Da er det både salto og akrobatikk på gang, kjennes det ut som. Av og til er det bare som svak kiling. Men har ikke registrert hikking ennå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...