Gå til innhold

Når smøre?


Mamman til Linéa/VildeHelena!

Anbefalte innlegg

når begynner dere å smøre mot revning?

Kanskje dette spørsmålet er stillt før, men det er så mange innlegg her inne at jeg ikke får lest alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg begynte å smøre i uke 35 eller no sånt jeg.

Tiden går så fort at det er vanskelig å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk. Jeg er bare i uke 29, og hadde liksom ikke hørt noe om dette inne på 2.trim og her står det masse så ble litt "redd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca seks uker før termin er vel det som anbefales, men jeg begynte rundt uke 30.

Jeg har født to ganger, og takker oljesmøringen for at jeg har unngått å revne.

Det snakkes mye om en såkalt "fødselsforberedende olje" som kan kjøpes spesielt til dette formålet, men det tror jeg ærlig talt er helt unødvendig. Jeg har brukt olivenolje begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså vanlig olivenolje som fåes kjøpt i dagligvare?(extra virgin, hehe)

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe jordnøttolje...Hvis den ikke er så dyr da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg smurte meg aldri og fikk to små rift som ble sydd på ene siden - og jeg kjenner det knapt. Heldigvis!

 

Det aller viktigste er å IKKE presse før dere får lov. Pressriene kom da jeg hadde 1 cm igjen til full åpning og en liten tapp igjen... Det er utrolig vanskelig å ikke presse da, men man revner gjerne om man presser før det er full åpning. Men jeg fikk et godt tips fra legen - du skal GISPE når du kjenner pressriene og du ikke får presse. Pust sånne korte inn-pust, inn-inn-inn-inn-inn mange ganger før du puster ut når rien slepper taket... for da klarer du ikke presse. Det funket iallefall her!!!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte helt vanlig olivenolje. Egentlig tror jeg all matolje funker like bra, poenget er ikke selve oljen, men det at man strekker og tøyer vevet.

Jordnøttolje får du for 28 kroner literen på Rema. I litt mer fancy butikker må du ut med 40 kr for en kvart liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...