Gå til innhold

Vegetarianere?


Kaisa75

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er bare litt nysgjerrig jeg.. Er det noen andre her inne som ogsaa er vegetarianere?

Har dere faatt beskjed om aa spise noe spesielt, vaere obs paa spesielle matvarer etc? Til meg har legen anbefalt aa faa i meg nok melk, slik at jeg faar proteiner og calsium. Jeg er ikke noe glad i melk, men i det siste har jeg hatt et enormt sug paa drikkeyoughurt, milkshake etc. Og det er jo bra! Tar dessuten jern tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke kød, Jeg er ikke blevet anbefaldet at søger for at spise noget bestemt. I begyndelsen af graviditeten blev jeg bedt omat være obs på blodprocenten, siden det var normalt at denne sank ekstra hos vegetare. Min blodprocent har været fin gennem hele svangerskabet og det uden jeg at jeg har spist jern-tilskud, utrolig nok.

Jeg spiser meget ost, men drikker ikke ren mælk. Har mælk i mad. Spiser smør på alt og har kick på is og milkshake. Savner så meget alle de gode bløde oste, som frarådes at spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veggis, har vært det i 8 år, og nå snart gjennom to svangerskap. Ikke noe problem med det, ofte har man et mere bevisst forhold til kosten som veggis enn som kjøtteter.

 

Jeg er lacto-ovo-vegetarianer og spiser melk, egg og ost, derfor får jeg dekket behovet for b12 gjennom dette. Dersom du ikke spiser dette bør du ta tilskudd av b12. Ellers får du i deg det meste, pass bare på å ikke få noe mindre proteiner enn til vanlig.

 

Bløte oster kan du også spise, bare de er fra Norge. Her brukes kun pasteurisert melk i osteproduksjon så det er helt ufarlig. Utenlandske oster bør man styre unna.

 

Yoghurt og ost dekker kalsiumbehovet dersom du spiser endel av det hver dag. Og lag milkshake eller smoothies med melk så får du litt ekstra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også veggis, har vært det 7 år elller noe sånt.. Som fråsk tror jeg også veggiser er mer kostbevisste, og derfor har lettere for å spise hensiktsmessig i forh til svangerskap. Legen min gav meg beskjed om å spise jern fra uke 20, ellers spiser jeg stort sett som før.

 

Veggismat er digg!! mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg er også veggis og har vært det lenge! Har slitt med lav blodprosent gjennom svangerskapet, men fikk total kick på linser her for noen uker siden og siden da har blodprosenten stabilisert seg :)

Jeg er enig med alle over og tror vi spiser mer variert og sunnere enn de fleste kjøttspisere - så dette blir en super-baby det er jeg overbevist om:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du mener 23.april-barn! Jeg ogsaa savner brie og andre deilige oster! Og jeg ogsaa har hatt kick paa is og milkshake :-) Kan ikke faa nok av noen av delene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei fråsk * 8 dager igjen *

Jeg har ogsaa vaert vegetarianer i mange aar (siden jeg var rundt 12 aar, og naa er jeg 30.. Hmm.. det blir jammen meg 18 aar det, faar meg til aa foele meg gammel..;-) )og tror du har rett i at vegetarianere ofte (naturligvis ikke alltid) har et mer bevisst forhold til hva de spiser enn mange.. Jeg er ogsaa lacto ovo vegetarianer, noe som jo gjoer alt mye enklere.

Synes det er pussig det melke suget jeg har faatt siden jeg ble gravid (dvs jeg liker jo ikke melk, men saa sugen paa yoghurt, milkshake, is osv. Jeg er ikke bosatt i Norge, saa jeg har styrt unna myke oster som brie osv. Det er et savn). Kanskje kroppens maate aa soerge for at jeg faar i meg det jeg skal, hvem vet :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle dere veggis venner ;-)

Tror du har rett gravidkbh, dette blir super babyer!

Oensker dere lykke til videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...