Gå til innhold

ooops, jeg snek i køen :)


jannine

Anbefalte innlegg

hei og hopp!!

 

Jeg har plutselig fått meg en baby, jeg... han er sååå skjønn!!

 

"mini" valgte å se dagens lys på langfredag, nøyaktig tre uker før termin... så vi fikk det beste "påske egg innholdet" ever!!

 

Det kom litt brått på, og ble ikke helt som forventet, men gikk jo veldig bra... ( dumt å forestille seg fødselen på forhånd, og sammenligne med siste gang...)

 

Fikk modningsakupunktur på onsdagen, med klar beskjed om at jeg IKKE var moden.. var jo fullmåne på torsdag, og vi hadde faktisk sex.. (en nesten glemt aktivitet) fredags formiddag ryddet jeg hele loftet...

-Hadde super masse overskudd og energi som måtte ut :)

 

Vannet gikk under middagslagingen kvart over fire.. men ingen rier..

Skjønte ikke helt hva som skjedde med en gang.. men det rant og rant... merkelig fenomen..

 

Vi ringte føden, og spurte om vi kunne spise og sånn først.. var ok.

Ankom 17.30 og ble lagt til observasjon en halv time, riene begynte da, med 5 min mellomrom... gikk greit :)

 

Måtte undersøkes, og hadde null åpning.. kjempe skuffa :(

Fikk ett rom med tv og greier,så på noe morsomt med Trond Viggo hehe. -og var der i ca2,5 timer, til riene kom med 1-2 min mellomrom.. var vondt, så jeg spurte om vann lindring.

 

Ble først undersøkt, og fortsatt ingen åpning..isj, men vi fikk fødestue,da..

Får ikke sitte i badekar når vannet har gått, så måtte stå på alle fire som ei annen ku, mens min kjære prøvde å spyle med varmt vann på alle de vonde stedene samtidig... mulig at de ikke kan ha to dusjhoder på sykehuset altså... hehe men,men det tok iallefall helt av med rier da...kunne ikke få akupunktur fordi jeg ikke hadde åpning, og dermed kunne det stoppe opp sa jordmora.... nesten en time i badekaret og jeg hadde voldsomt vondt.. uff, men da var det nok, og jeg måtte ut før jeg ikke klarte mer. -ble svimmel og kvalm.

 

Kom meg opp på senga, og hadde nesten full åpning ( på en time)

-da kunne jeg få akupunktur kl 21.30...

 

Særlig at det hjalp å ligge som ett pinnsvin, med begynnende pressrier.. hehe tok bort mesteparten av smertene i ryggen, da :)

 

De fikk ikke helt greie på lystgassen, så det ble en kort lykke, som endte med at jeg kastet opp... -for ett styr.

 

Iallefall så ble de pressriene litt framtredende, men jordmora var ikke helt forberedt gitt... sa bare jaja.. hehe. men jeg sa jeg måtte!!!

 

Og "mini" kom som en rakett han, før noen rakk å summe seg! kl.22.06

Jordmor og barnepleier ble tatt litt på senga, men det gikk helt fint!!

 

Den "store" babyen jeg har ventet på, var ikke større enn 2760 g, og 48 cm lang.. men en bitteliten perfekt unge, selvfølgelig:)

 

Det som er litt utrolig er at jeg ikke revnet noenting, enda så fort det gikk (4,5t fra riene begynte, og full åpning på 1-1,5 t) hadde ett lite skrubbsår som ble sydd, bare..

 

Men så var det de etterriene da.... jøye meg... det var vondt sist gang, men denne gangen tok de nesten knekken på meg.... -hadde jeg hatt ubegrenset med smertestillende tilgjengelig, så hadde jeg nok tatt nok til å havne i koma.... -men de er nokså kjipe på pillene sine..hehe

 

Gled dere masse til babyen kommer på utsiden!!!!

det er så deilig å ha en liten baby i hus.. :)

Lykke til med kommende fødsler! Jeg blir nok hengende her en stund til, er jo veldig nysgjerrig på hvordan det går med dere!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Og gratulerer så masse! Syns det er kjekt å lese fødselshistorier som andre har hatt.. Blir selvfølgelig sikkert forskjellig for meg men er kjekt å hvertfall ha gjort seg opp noen tanker om hvordan d kan bli. Har selv termin om 1 uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til inapina!!

 

Syns det er gøy å lese selv.... også er det så forskjellige historier og opplevelser. Men det beste er jo å lese om slike som har gått helt fint, og som ikke gjør at man får skrekken.

 

Har hatt to ulike fødsler, men begge tok 4,5 timer og var greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER så mye!!

Det var visst en som fikk dårlig tid, skjønner jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk!

Han fikk hastverk,ja... kan ikke ha vært påskekrimen han ville få med seg iallefall.. hihi

 

5.5 er jo en fin dato da, ma-79!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...