Gå til innhold

Hva er "godt med spark"?


kasy

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 35 og jordmor spør ofte om jeg kjenner bra med liv i magen. Men hva er "bra/ bra nok"? Jeg svarer at det er veldig varierende. Noen ganger er det 10 spark/ bevegelser på 5 minutter, andre ganger kanskje bare 3-4 på en time. Jeg synes også at det er mer av rullende bevegelser enn direkte spark. Det blir også sagt at en baby sjelden sover mer enn 20 minutter i slengen. Hva da visst det er veldig stille i 1-2 timer? Når skal en bli urolig for "lite liv"? Jeg vet jo at dette kan variere veldig fra barn til barn, men jeg opplever også at det varierer veldig fra dag til dag for samme baby.

Hadde derfor vært kjekt å høre hvordan dere andre damer opplever aktiviteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på nabogården til mine grandonkel og grandtante bodde det en gang ei dame som het Marta! hun mente at så lenge det er liv der nede så er alt bra!...hun var da gravid med sønn nr 12..........alle spark var forskjellige og bevegelsen var høyst uregelmessig hos alle 12! jeg kan gledelig fortelle at det gikk bra med alle sammen! sønn nr 4, Fitje, er faktisk den stolte eier av bensinstasjonen ute på Røst i lofoten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har kommet like langt som deg.

Hos meg så kan det være rolig i flere timer for så å være mer aktivitet i en kortere periode. Merker det hvis jeg spiser noe søtt eller når jeg selv har vært aktiv for så å sette eller legge meg ned.

Kjenner aktivitet hver dag, flere ganger om dagen iallefall!

Noen ganger et skikkelig spark, men mer babyen som flytter litt på seg, som dulter bort i blæra mi, så jeg må plutselig tisse :) eller mange små bevegelser en plass (hendene el. føttene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, het han Fitje??!!?? I mine ører høres det litt "rart" ut. Funker kanskje bra på Røst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei beky!

 

Akkurat sånn har jeg det og!!! Er i uke 33 nå. Tassen er veldig aktiv på natten, og som du sier hvis jeg spiser (særlig noe søtt), eller slapper av etter aktivitet. Han tar også innimellom et godt grep (!) om blæra mi, og da er det bare å løpe på do gitt ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det sjelden mer enn 20-30 minutt mellom hver turnrunde, så gutten min er vel veldig aktiv. han liker dessuten å ligge i spenntak på sammeplass over lengre tid, så han merkes veldig godt... er 33+5 nå da så han har vel litt bedre plass enn din baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada....jeg kan forsikre deg om at han heter Fitje! Det er et ganske vanlig navn i lofoten! om jeg ikke tar helt feil så hadde alle hennes 12 gutter F til forbokstav i navnet, bortsett fra den siste!

 

1. Frick

2. Felder

3. Fritz

4. Fitje

5. Franz

6. Fiff

7. Femme

8. Fitjar

9. Flurtz

10. Fred

11. Finn

12. Jan Ivar

 

 

nummer 12 er vel i bedre kjent som mini i fotballverdenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...