Gå til innhold

engangsstønaden


Krimp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den er på 33584,- kroner:o) Denne må du søke på, kan søke fra 26 fullgåtte uker!! Det gjorde jeg og uken etter var den på konto!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra.

 

Jeg er student, så jeg skal søke om fødselsstipend fra lånekassen i tillegg. Vet du om jeg har krav på begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kriterier for å få engangsstønad, finner du på www.trygdeetaten.no

for de av dere som ikke klarer å gå inn der selv, kan jeg opplyse om at engangsstønaden er til for de som ikke har tjent nok til å ha rett på fødselspenger fra trygdekontoret...

For å ha rett til fødselspenger, må du ha tjent over en halv G (som pr 1.5.2005 er 30 349,50 kroner, altså 60 699 kr :2)

Det spiller ingen rolle om du er alenemor eller ikke....

 

Selve engangsstønaden er på kr 33.584,-

 

HENTET FRA BROSJYREN TIL TRYGDEETATEN:

Engangsstønad ved fødsel og adopsjon

Dersom vilkårene for å få fødsels- eller adopsjonspenger ikke er oppfylt, blir det gitt en engangsstønad for

hvert barn dersom moren er medlem i folketrygden på fødselstidspunktet.

Stønadsbeløpet fastsettes av Stortinget. Beløpet ble sist endret 1. januar 2003 og utgjør 33 584 kroner.

 

Hvis fødsels- eller adopsjonspengene samlet er lavere enn engangsstønaden, kan du likevel få utbetalt et

beløp som tilsvarer engangsstønaden.

Engangsstønaden utbetales til moren også i de tilfellene hvor bare faren har rett til fødsels- eller

adopsjonspenger.

Engangsstønaden er skattefri.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått disse pengene?

 

Holder det til alt du trenger? Hva kjøpte du/dere? Hadde du igjen noe penger etter alle nødvendige innkjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...