Gå til innhold

Oss kvalme


mom-to-be

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på helsekostbutikk og kjøpt meg sånne reisesykearmbånd. De kostet 250,- men hvis det virker er det absolutt verdt det! Jeg er kvalm hele tiden. Har ikke rukket å merke om det virker enda men jeg skal ihvertfall rapportere. Ellers har jeg prøvd å spise fersk ingefær men syns det smakte helt forferdelig og var utrolig sterkt! Salte kjeks på nattbordet etc funker heller ikke for meg. Noen som har andre gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager meg ingefærte, det hjelper litt, ( hakk opp ingefær, og ha færsk sitron i en kopp, og ha kokende vann på, nam!)

 

Eller så hjelper det å sove, spise ofte, sure ting hjelper litt, saftis, og salt potetgull eller noe lignende.

 

Jeg prøver å ikke overanstrenge meg eller gjøre for bråe bevegleser, for da blir jeg lett kvalm.

 

Jeg kommer nok til å sykemelde meg om jeg blir værre, for da kan jeg ligge hjemme å sove bort kvalmen. Jeg er da værst midt på dagen jeg da... Men det er for noe godt da!!! da vet vi at det er liv i magen vår :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær er kjempesterkt alene og rått.

Det må du alltid bruke littegrann av i mat - er så sterk smak.

Hvis du freser noen grønnsaker med hvitløk og en halv teskje finhakket eller revet ingefær så er det kjempedigg !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også vært veldig kvalm med brekninger og oppkast. Har forsøkt mandler, ingefær tabletter, sea band og akupunktur. Ingen av delene hjalp meg noe... Jeg har fått tabletter av legen min, Phenergan. De skal tas på kvelden, for de er døsende. Blir skikkelig trøtt og får urolige bein. Men jeg kaster ikke opp iallefall! Detvirker iallefal på meg.

Lykke til! c";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages også med kvalme og brekninger. D som hjelper til meg er faktisk reisesyketabletter! Jeg skulle på biltur og da tok jeg en tablett i god tid før avreise! den dagen var jeg ikke kvlam i det hele tatt! tablettene skal ikke være skadelig for gravide. husker ike helt navnet på de i farten. men d er i allefall verdt et forsøk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode forslag. Jeg er kjempe kvalm hele tiden og sliter sååå når jeg sitter på jobb. Kan ikke fortelle det enda men føler at folk begynner å bli litt mistenksomme. Har jo sluttet å drikke kaffe og det var jeg stordrikker av tidligere. Nå orker jeg ikke lukten engang... Hvor lenge er det vanlig at kvalmen varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mest vanlig at den går over etter det første trimesteret, men jeg fått så masse skrekkhistorier om folk som var kvalme hele svangerskapet og greier at jeg er nesten vettskremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lei av kjeks, men salte ting hjelper faktisk. Slitsomt å ha noe i munnen hele tiden, men det hjelper meg. Går på drops, avløst av kjeks når det blir verre, tyggis, drikker mye farris med sitron.

 

Har seabands, men føler ikke at det hjelper så mye. Kjøpte meg peppermynte-te i går, da jeg leste på ei dansk helseside at det skulle hjelpe. Har også kjøpt vitamin B6. Alt hjelper litt, men kvalmen kommer og går, men heldigvis ikke så mye at jeg må spy. Spiser også mye frukt, synes det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvem du mente, men det er ihvertfall mitt første svangerskap:-) Jeg har akkurat begynt på uke 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...