Gå til innhold

Liten presentasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei,

har endelig fått tid til å logge meg på, ordne passord og skrive innlegg, så her kommer noen ord om meg. Har truffet en del av dere på BIM-treff/"svanger i moden alder", men nå ser jo stadig flere av babyene i magen dagens lys, så det hadde vært fint å kunne fortsette debatten her.

Jeg er 41 år, har en gutt på 3 år og en liten gutt på 2 måneder. Bor i Oslo, og nyter permisjonstiden (til november) med å trille turer med lille Christian på Aker brygge, i Frognerparket etc, prøve å trene litt osv. Ganske avslappende tilværelse - uvant, og forrige gang hadde jeg bare 5 mnd permisjon (jobbet i Belgia), så dette er luksus! Bare nattesøvnen kommer litt mer i orden snart... Christian har begynt å sover 4-5 timer i strekk, ihvertfall en gang i løpet av natten, og deretter 2 timer av gangen frem til kl 5... Derfor starter dagene mine tidlig for tiden.

Er ofte innom le Cafe Francais, ser sikkert noen av dere der i dag. Nå våknet Christian, vi sees!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

traff deg på le Cafe Francais idag - hyggelig!

Hannah ble født for 16 dager siden, er 39 år og har to jenter på 18 og snart 13 fra før. Bor i Moss, men slenger meg gjerne med på treff og turer i Oslo:-)

Med Hannah i huset er nå alt kaos fra morgen til neste morgen, ingen rutiner, bare pupp, bæsj og soving her i gården.....men jeg nyter hvert sekund!

Skrevet

Hei,

ja, kjempehyggelig med treffene! Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av dagene! Utrolig hvor mye tid man kan bruke på mating, bleieskifting, mer mating og litt rydding i huset... Hadde faktisk glemt det helt, enda det bare er 2-3 år siden sist.

I dag har jeg gått til anskaffelse av en bamse med lyd som skal berolige babyene og får dem til å sove bedre, etter tips fra flere på kafeen i går! Blir spennende å se hvordan det fungerer. Min flotte og snille samboer skal passe Christian i natt (med flaske), så jeg skal sove HELE natten - luksus!

Skrevet

Håper du fikk en god natts søvn - sikkert helt nydelig!

Kanskje jeg skal skaffe en sånn bamse - funket det?

Angående dette med at man bruker lang tid på ting - igår satte jeg en bolledeig kl 13 og skrøt til ene datteren og venninnen at de snart skulle få nystekte boller......5 timer senere "oppdaget" jeg deigen som selvfølgelig var iskald og over sine bredder, men bakte de ut og jammen ble det nystekte boller, om enn litt forsinket:-)

Skrevet

Hei!

Jeg er 36 år, bor i Oslo og fikk barn nr. 5 i oktober. Har nå 3 gutter og 2 jenter mlm 0 og 12 år. Koser meg hjemme, men får sjelden tid til noen bytur. Bor på Holmlia. Var mye inne på "Gravid - moden alder", da het jeg mamma4 :-)

Skrevet

Hei,

ja, deilig å sove en hel natt av og til! Bamsen fungerer faktisk ganske bra, tror jeg, men bare når Christian ikke er sulten, har luft i magen, må rape, bæsje eller noe plager ham. Da hjelper den ikke. Men i dag tidlig fikk jeg ham til å sove en times tid ekstra (våknet kl 7 istedetfor 6, og det hjelper jo veldig!) ved å dytte litt på bamsen når jeg hørte han var på vei til å våkne. Da satte suselyden i gang, og han sov videre.

Imponerende at du klarer å bake, og pytt, hva gjør det vel at bollene kom litt forsinket. Nystekte boller er kjempegodt uansett når på dagen/døgnet... Må innrømme at jeg ikke kan huske når jeg sist bakte noe som helst. Uff; her i huset er gutta ikke godt vant med god matlaging og baking; men kanskje jeg får bedre tid en gang i løpet av permisjonstiden:)

Skrevet

Høres jo fantastisk ut med en bamse som kan dysse de små i søvn da....hm.....hvor får jeg tak i det da???

Jeg er overhodet ikke en imponerende mor, bare så det er sagt! I dag skulle jeg ha en kosedag med eldste på 18 og vesla, vi hadde planer om trilletur, babykino og lunsj, og vet du hva vi gjorde? Jo, først sov vi til kl var nærmere 11:-) Og det trengte vi sårt!!! Så dro jeg og leide 3 dvd filmer og kjøpte noe ferdig lunsj, hjem i dobbeltsenga med alle 3 og der har vi oppholdt oss helt til nå:-) Joda, her flyter oppvasken, klesvasken vokser meg snart over hodet, men kose oss - ja det gjør vi!

Og matlaging generelt tar stort sett sambo seg av for tiden, vi elsker å lage mat begge to, men tiden min går mer til som matstasjon for frøkna så da må pappan til pers - og han er dyktig!

Skrevet

He, he, høres kjempehyggelig ut! Sikkert like bra som kino og trilletur! Trist vær var det i dag også. Dere gikk ikke glipp av noe der!

Bamsen kjøpte jeg på Baby shop - riktig søt er den også. Nå våkner Christian, sulten tenker jeg.

Skrevet

Thank U - da blir det nok en tur til Babyshop i nærmeste fremtid ja:-)

Skrevet

Da har vi fått lille Prince Lionheart i hus:-) Tok ut innmaten og hengte den opp i vogga og foreløpig så virker det som om hun sovner fort når den starter. Hun har våknet en del ganger, men når hun starter å gråte så aktiveres "spilleren" og så sovner hun igjen - dette er jo nesten for godt til å være sant!!! Krysser fingrene for at det fortsetter i natt.

Skrevet

Oj, tror det er flere som må en tur på babyshop her!

Foreløpig har vi jo måttet vekke henne hver 3. time pga. mat, men vi ble friskmeldte i går på helsestasjonen så i natt kunne hun sove til hun våknet av seg selv. Utrolig nok sov hun nesten 5 timer i egen seng den første økta. Men så etter mating ville hun ikke sove i egen seng og det ble igjen også hyppigere mating. Husker med gru min forrige datter som spiste omtrent annenhver time natten igjennom til hun var nesten året (føltes i hvertfall sånn..), så denne gangen tror jeg vi skal prøve ALT før vi kommer inn i det sporet!

Hva koster dette vidunderet forresten?

Skrevet

Hei,

bamsen koster 499 på Baby Shop, litt mindre på Barnevognhuset, tror jeg. 5 timer er jo veldig bra, tror det er ganske vanlig at de sover lengst første økten, og deretter våkner oftere?

Skrevet

Det var ikke så flott i natt. Hun våknet hver annen time gjennom hele natten og ikke snakk om hun ville ligge i egen seng.. Sånt blir man trøtt av!

Heldigvis, med det været vi har nå er det jo lett å holde seg våken i løpet av dagen uansett. Har hatt første dagen siden Leonora ble født at jeg begynte å føle meg noenlunde normal. Startet formiddagen med en hudpleietime - skikkelig digg! Møtte så min kjære til lunch på Majorstua, dro sammen på Smart og fikk handlet inn til masse grilling, barselvisitter etc i helgen (sambo fyller år i helgen), så rushet jeg til Babyshop og fikk kjøpt knallbillig søskenvogn (men tror dere jeg husket på sånn bamse... å nei da!), fikk hentet ungene i barnehagen og har kost oss på terassen her hjemme. Nå er jentene i seng, sambo ute med "gutta" for fredagspils og mor sjøl kuler'n på sofaen med gullrekka på tv og laptopen i fanget.

Livet kan så absolutt være deilig ;-)

Skrevet

41 år, mamma til tre jenter 16+ 10år og 5 uker gammel. Har også en gutt på 14 år...

Er svensk og samboer og far til den minste er dansk... Vi trives godt her i Norge:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...