Gå til innhold

Når man blir sint på stebarnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg blir sint på egne barn, kjefter jeg og blir ferdig med det, så er vi venner igjen. Og vice versa.

Men når jeg blir sint på stebarnet, stenger jeg sinnet inne i meg (regner med at stebarnet gjør det samme), går bak ryggen på stebarnet og tar opp temaet med gubben, diskuterer det med han, og slik blir små bagateller til rare problemer...

Jeg og stebarnet har en slags respektfull avstand til hverandre. Ikke alle følelser kan vises. Glede og gråt er lov. Men ikke sinne.

Det er vel ikke noe kjempe-problem, men jeg tror vi hadde hatt et nærmere/bedre forhold om vi kunne tillate hverandre å gi utløp for sinne en gang iblant..

Stebarnet er 10 år, bor hos oss 50-60%

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde vist alle følelsene dine inkludert sinne og kjeftet på lik linje som til dine egne så hadde du ikke hatt denne problematikken.Hvor står det skrevet at vi ikke får kjefte på stebarn? Er de under vårt tak så behandles de på samme måte, og først da merker de at de ikke er forskjellsbehandling i hjemmet og blir tryggere på å vise sine følelser de også.prøv så skal du se!

Skrevet

Jeg behandler min stedatter på akkurat lik linje som mine egne barn. Vi krangler, kjefter, koser og roser.

Min mann behadler mine barn også på samme måte som han gjør med sitt barn og vårt felles barn.

Skrevet

Jeg mener også at det brude vært lov å kjefte på stebarnet sitt (og omvendt selvsagt), om det er det som føles naturlig. Jeg har det samme problemet som deg, klarer ikke vise sinne ovenfor mitt stebarn.Som du sier, glede og tårer er ok, men ikke sinne.

Jeg har alltid hatt problemer med å si i fra når jeg blir sint. Når min samboer i tillegg sa klart i fra i begynnelsen av forholdet, at jeg IKKE skulle oppdra barnet hans, og var heller IKKE stemor,(for hun har jo mamma) da ble alt veldig vanskelig.

For å få utløp for sinnet så tar jeg det opp med min egen mor eller et ei fortrolig venninne, og da føler jeg med skikkelig ussel som baksnakker barnet hans Klarer ikke ta det opp med sambo for han låser seg og blir sur og innesluttet når jeg prøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...