Gå til innhold

Ang sykemld.


♥Jente03-Gutt06♥

Anbefalte innlegg

Skrev inn et innlegg i går; Taper man mye på å gå sykemeldt?

 

Snakket med min sjef om dette. Jobber 100%, og at det kan være tungt å stå på jobb i en bokhandel en hel dag. (Ikke alle dager vi får varer, og kundestrømmen varierer veldig fra dag til dag)

I går hadde jeg vakt fra 12 - 20. Når klokken nærmer seg 18 er jeg nesten helt ferdig nede i ryggen og i beina. Har en liten krakk jeg kan sette meg på om d er nødvendig. Den blir oftere og oftere brukt.

Hun mente jeg ble sliten nå, fordi det nettopp har vært påskeferie, og at vi ikke var vant til å stå så mye de siste dagene.

Jag fortalte henne at disse smertene hadde jeg kjent før påske, og at det ikke ble noe bedre. Og at jeg kanskje tenkte på å sykemelde meg 50%. Har jo lyst å jobbe, men ikke for envær pris.

De dagene jeg begynner så sent på formiddagen lar jeg alt husarbeid ligge å "flyte", og samler heller krefter til å være på jobb. Om jeg ikke gjør det er jeg værtfall færdig når jeg kommer hjem.

Hun ble sur på meg fordi jeg ikke ville jobbe 100%, og sa jeg trenger deg jo.

Har snakket litt med sambo om dette, han mener jeg må snakke med legen min å finne en grei løsning på dette.

 

Jeg er bare i 17 uke, hadde ingen slike plager i mitt første svangerskap. Men jobbet da bare de 2 første mnd. Hadde lovet meg selv og jobbe så lenge jag klarer, men vet ikke hvor lenge jeg tør holde på, på dette viset...

 

Håper dere kan hjelpe meg med noen gode råd og tips..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det høres ut som om gradert sykmelding (eks 50 , 60 eller 70%) er noe for deg. Det er bedre å trappe ned og jobbe i noen måneder til, enn at du skal slite deg ut nå og kanskje bli fullt sykmeldt om ei stund. Sjefen din kan ikke bestemme hvor mye du skal jobbe, det er det legen din og du som bestemmer. Snakk med legen din du! Du taper ingen ting på å være sykmeldt, du vil fortsatt tjene opp til både permisjonspenger og feriepenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar - det verste som finnes er sjefer som ikke har noe forståelse. Hva da om du hadde blitt syk på annen måte og blitt borte lenge? Jeg vet at graviditet ikke er noe sykdom, men når plagene blir så store er det da ikke rett å slite seg ut... Min lege mener at man skal kunne kose seg litt med magen og er ikke sen med å skrive sykemelding. Jeg har plager som gjør at jeg kaster opp hver dag - (igjen, var sånn i forrige sv. skap også) og sover dårlig... Sier seg selv at jeg ikke kan jobbe. Det er selvfølgelig en knipe i butikk, men de har da sikkert xtra hjelper og vikarer de kan hente inn der også... Og når du er over arb.giverperioden koster det jo ikke de lønna di heller... Synes du skal be om sykemelding jeg - og kose deg med magen. Vet hvordan det er å slite med dårlig samvet for det - men det kommer du over. Det er din kropp og din baby - ingen andre kjenner hvordan du har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...