Gå til innhold

Det evige spørsmålet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De jeg har pratet med sier at du kan gjøre det; men ikke overdrevent da...

Legg gjerne en handduk rundt magen og ryggen, for å stoppe strålene for å trenge inn til barnet, det er også lurt å stoppe solinga hvis magen blir veldig varm, barnet kan bli overopphetet.

Jeg tar sol selv en gang i uka, og det går helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene!

Tar dere virkelig solarium når dere er gravid??? Hvorfor utsette barnet for masse unødvendig stråling bare for at dere selv skal føle dere vel?

Sole seg ute blir litt annerledes, det er ikke de samme strålene. Men da også skal man helst dekke til magen eller holde seg i skyggen. Trenger ikke "koke" det stakkars barnet, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da vel ikke skadeli for barnet om vi soler oss... er du klar over hvor godt "pakka"inn den er? man skal selvfølgeli ikke overdrive solinga, men litt solarium av og til skader ikke. man klarer ikke å "koke" fostervannet på 20 minutter vettø. om det hadde skjedd tror jeg det hadde vært STOOORE overskrifter på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer sånne hysterisk-kritiske svar alltid fra en eller annen anonym? Vanskelig å signere under noe man selv synes er litt tåpelig svart kanskje?

 

Jeg tok litt sol i påsken, 10 min et par dager. DEILIG!!!

Jeg har nok ikke blitt verken penere eller deiligere (og er heller ikke så VELDIG mye brunere), men har klart mer energi og føler meg litt kvikkere. Litt friskere roser i kinnene... Og føler litt større velvære nå som vinterklærne ikke når helt opp til helsgropa lenger. Kombinert med litt selvbruningskrem er jeg i allefall friskere i huden enn før påsken...

 

Babyen har det helt klart bedre når vi mammaene har det bedre. Det er nylig publisert en artikkel på Tidsskriftet.no som tar for seg dette med sol- OG at, selvom hudkreft er livsfarlig og skadelig, er også lyset og D-vitaminene livsnødvendige for kroppen vår! Dette gjelder soling generelt, både i solarium og sola.

 

Man har jo sunn fornuft, og trenger vel ikke ha veldig høy IQ for å tenke: Alt med måte?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp!! synes det er super godt å ta sol og det er verd d ved å føle seg vel!!! har fått super mye kviser på ryggen etter at jeg ble gravid å de SKAL bort til singlet sesongen kommer:) 10-15min to ganger i uka hva gjør vel det? det er jo så goooedt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har psoriasis og den eneste medisinen jeg har nå er sol og ALLE LEGENE ER HELT ENIGE AT DETTE ER HLET USKADELIG FOR BARNET

måtte bare si det jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er gravid å tar sol får man veldig lett pigmentflekker. Leste noe i BAM (det for gravide), at ikke man burde gjøre det, men husker ikke helt hva det sto, og finner selvfølgelig ikke bladet. Men er sikkert mye med måte da, men jeg ville prøvd å finne den artikkelen og lest det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at man lettere kan få pigmentflekker, men dette gjelder jo oxo solen ute! man blir fortere brun oxo pga pigmentet i kroppen forandrer seg. igjen; sol deg med måte,d ikke farlig for barnet!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få pigmentflekker,og det kan bli varmt og ubehagelig for barnet...men strålene går ikke lenger enn 2mm inn i huden,så di når ikke inn til barnet.Du kan dekke til magen så det ikke skal bli for varmt inni der:-)Ingen fare:-)

jilsen en hudpleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å sole seg....smør deg godt, drikk nok vann..pass på at DU ikke blir overopphetet, for da kan det gå utover barnet...

 

nok væske og vifte inni der gjør så du ikke blir for varm iværtfall...

 

kos deg og føl deg bra..

 

lykke til

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...