Gå til innhold

Så hva synes dere?


Gro-Grethe med bålla!

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Ville likt å høre meninger om disse navnene...

 

Liss-Gøril (Gøril er oppkalling etter mamma)

 

Glenn-Marius

 

Glenn-Ørjan

 

Glenn-Ørjan-Marius (er så fine begge to, klarer ikke bestemme meg, hehe) ellers er jeg åpen for forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker på Glenn-Ørjestein og... Men føler at det kanskje kan bli litt sært? Synes hvert fall det er nydelig:)

 

*HOVEDINNLEGGER*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har gode assosiasjoner til Gøril, men føler ikke at det kom helt til sin rett sammen med Liss. Synes Gøril er penest alene, men det er kanskje ikke aktuelt når moren din heter det samme? Synes det er vanskelig å finne noe som kan passe foran Gøril, kanskje Liv Gøril, Siv Gøril eller Sol Gøril kan være alternativer?

 

Er ikke særlig begeistret for Glenn, det er så bøllenavn det jeg kommer fra. Men må innrømme at det klang ganske bra med Marius og Ørjan. Synes Glenn Marius klang aller best!

 

Foresten ville jeg skrevet uten bindestrek. Det betyr ikke at du ikke kan bruke begge navnene til daglig, slik noen tror. Jeg kjenner flere med dobbeltnavn, som bruker begge navnene, som ikke har bindestrek. De jeg kjenner som har bindestrek, sier at de skulle ønske de ikke hadde det, fordi de ikke har stått fri til å velge selv om begge eller bare det ene navnet skal brukes, når de har blitt eldre. Ei god venninne søkte faktisk folkeregisteret om å få fjernet bindestreken, fordi hun var så utrolig lei av den. Jeg synes også det ser finest ut uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse takk for svar. Bindestreken vil jeg ha, synes det er penest. Hatt det selv hele livet, uten problemer! Blir spennende når vi ENDELIG har navnet klart... Men tror nok hvert fall det blir Liss-Gøril (synes det er fint sammen men ekke sikker på om det blir dt helt da...)

 

Gutt må vi tenke på ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...