Gå til innhold

Noen som har erfaring med å ha pappa´n med på innvendig ul ?


accogliente-fikk en gutt-

Anbefalte innlegg

Jeg som trodde at alt var greit, hadde fortalt at sjansen for at ul ble innvendig og mener at han sa at det var ok og at han skulle være med.

Ul er på mandag så jeg nevnte dette igjen for han i går å da var det helt motsatt, han skulle bare være med hvis det var utenpå magen. Kan ikke skjønne hva som er så skummelt dersom det er innvendig. Har dere noen tips om hva jeg kan si som skal gjøre at han vil være med. Har jo så lyst til at han skal være der, blir liksom ikke det samme å gjøre det alene synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt med samboeren min på et par innvendige ul. Han synes det var litt "ekkelt" første gang. men han var mer opptatt av det som skulle komme på skjermen så han la ikke merke til hva som skjedde der nede!

Gynokolgen ser jo nesten heller ikke der nede han ser jo også på skjermen. og peker på skjermen og forteller.

Synes det ikke var noe problem i det hele tatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har vært med på flere ul innvendig og han syntes det bare var stas.

Det er jo ikke sånn at han ikke har sett deg uten bukse før..he he

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på innvendig ul, kun når det har vært sa, og da har min samboer alltid vært med.

første gangen satt han i en stol på den andre siden av rommet..

ellers har han sittet på stolen som står oppe med hodet ditt, ellers så ser han ikke skjermen kan du si.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta på deg et skjørt, da føles det ikke like rart som når du må av med buksen.

 

Tvi, tvi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har vært med på alt, og han har ikke angret på at han var med på den innvendige UL. Det er tross alt den første gangen dere får se babyen, selv om den er bitte bitte liten. Er nok alltid noe spesielt med den første gangen for ikke engang UL i uke 18 var like bra som den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

Får dere ikke et sånt papir"teppe" å ha over knærene når dere er på innvendig UL eller hos gynokolog for den sakts skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Min mann var med på innvendig u-lyd i i uke 12. Var litt rart, men samtidig en fin stund for både han og meg. Var egentlig en god liten oppladning til hele svangerskapets mange undersøkelser, kroppsplager og nå blivende fødsel, som det er greit at han er en del av så tidlig som mulig synes jeg. Tror han på u.lyden fikk en egen omsorg for meg der jeg lå, jo tidligere han får et naturlig forhold til den gravide kroppen og oppfølgningen av den jo bedre, spør du meg!

Prøv å få ham med!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har litt å si om det er en kvinnelig eller mannlig gynekolog? Jeg hadde ikke med min mann på den første ul i uke 8, fordi jeg visste at han ville synes det var ubehagelig med en mannlig. Jeg vet ikke hvorfor vi føler sånn, men jeg har full forståelse for de menn som ikke ønsker å være med.

I forbindelse med første svangerskap var vi til hyppige ul på sykehus, og etter en endt ul ville den mannlige gynekologen sjekke modning/åpning på livmorhalsen. Dette kom veldig brått på, og mannen min ble vitne til at gyn regelrett pinet meg, det var utrolig vondt og jeg blødde masse. Tror vel vi begge er litt reserverte etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få ham til å bli med, kan jo være en god trening til fødsel? Da er det jo jordmor som sjekker åpning hele tiden! Med førstemann sprang pappan ut de første gangene, etterhvert gadd han ikke mer:) Synes tipset om skjørt var lurt!! Han kommer til å kikke sånn på skjermen at han glemmer den lille peilepinnen som du har innvendig,likevel!

Lykke til, til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...