Gå til innhold

Leelu! Hvordan gikk det hos legen?


♡ Bella- nr2 i desember♡

Anbefalte innlegg

Min lege gjorde ingen ting, det var vist altfor tidlig, så jeg kunne bare gå igjen, må kontakte helsestasjonen videre. Og om de har lege der, så kunne jeg ta alle kontrollene der. Vis ikke skulle jeg ringe å få time i mellom uke 12 og 16. Det var visst da det var vanlig med 1. kontroll. Så jeg var litt skuffet da.

 

Og hvordan var det på UL??? Fikk du se bønna di du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leelu23 *28.11.2006*

Snuppa:)

Legen skjedde det ikke så mye hos..

UL derimot er noe av det beste jeg har opplevd. Har skrevet en egen tråd :-) som beskriver i detaljl.

den hadde begynt å drikke fostervann også:))) for han kunne se vann i magesekken t bebissen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro! Du fikk nok litt mer for pengene enn meg ja! Men du var jo 1 og en halv uke etter meg, og det skjer jo kjempemye hver uke nå! Nå ser jo faktisk bønna ut som et lite menneske! Helt utrolig.

 

Men så du liksom antydning til et menneske, eller var det mer en buet skygge som blinket? Du tok også innvendig UL ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Nei tok utvendig UL :-)

Jeg sa babyen med ben og armer.. veldig smått men han hadde vanvittig nytt utstyr så det ut som.. og forstørret det bra opp.. Det så ut som en liten minibebiss :-) så veldig tydelig hode og kropp med kjempeminiarmer og ben.. helt nydelig.. :)

Ta deg en tur til tønsberg da vel.. det var så EVIG verdt 500 kr.. :-)

og vi hørte hjerteslagene og så det tydelilg .. samt at han kommenterte at bebissen hadde begynt å drikke fostervann (lå i magesekken t babyen) og det var veldig bra sa han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy, jeg ble egentlig ganske skuffet på majorstua, hadde hørt så mye bra om de, de var kjempehyggelige og sånt, men jeg fikk jo ikke bilde engang, og det for 1200 kroner!!! Kanskje jeg burde dra dit du var da, kan jo gjøre det i uke 12.

Så morro at du tok utvendig, for han legen jeg hadde sa at det ikke var mulig så tidlig, han hadde sikkert for gammelt utstyr, det var jo en "gammel" mann jeg var hos også så..hehe Kanskje hele fyren var gått ut på dato ;o)

 

Vet du hvor mye det koster rudt 12. uke?

 

Hva heter han du var hos?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Han heter Geir Tveit.

Det koster 650 kr etter uke 12. Du kan få skikkelige 3d bilder fra uke 12 der og en dvdfilm for 150 kr ekstra.. slik at du kan vise familie og venner :) Han spurte om ikke jeg ville komme tilbake i uke 12 og se babyen.. fikk se ei som var der tidligere og de var uke 12.. så en fin baby i uke 12.. :)

Ring og snakk med han hverfall.

tlf. nr dit er:

Nøtterøy Ultralydinstitutt ANS

Danholmen 1, 3115 Tønsberg

33 40 75 83

Spes.med.rad. Hanne M Myhre og Geir Tveit

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for info.

Jeg får se det an litt, Det blir jo en smule langt å dra til Tønsberg, siden vi ikke har egen bil, og da event. må låne. Men skal jeg ta en UL i uke 12, så blir det nok ikke på majorstua iallefall.

 

Tenkte jeg skulle ringe å bestille en ordentlig Svagerskapskontroll jeg nå da, på helsestasjonen, er så mye surr vettu. Blir litt irritert over de på legekontoret, når jeg ringer å sier at jeg er gravid, forteller hvor langt jeg tror jeg er på vei, og så klarer hun å sette meg opp på time i en uke det er for tidlig å ta noen prøver og sånt, så jeg bare må dra igjen. Grmmf, hadde time kl. 11, men kom ikke inn før 10 over halv 12, og var ferdig kvart på. Hvorfor kunne ikke hu teite resepsjondama tenke litt da, og heller gi meg time i uke 12. Jaja, Håper på bedre behandlig på helsestasjonen. Jordmorer er sikkert mye koseligere!

 

Har din mage begynt å vokse noe da.... jeg syns min har det selvom ikke klærne strammer enda. Det er liksom blitt mere fett der, og om kvelden er den litt hard og oppblåst, gleder meg til stor mage kommer!

 

Var hos ei som var 6 mnd på vei i påsken, og hu var svææær! Hun så fødeklar ut alerede omtrent... Tenk om jeg også blir så stor i slutten av august, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

hehe :-)

Ja det er ikke noe stresss.. vi har god tid til ultralyd fremover :-)

Var deilig å bli satt frem en dag.. alt hjelper i tiden frem mot 1 trim.

Jeg var hos legen igår da var jo jeg 8+4 - og de tok alle prøver osv. er ikke du ca noe samme som meg a?

Så tett kjerring- hun har sikkert sitti opptatt med noe helt annet mens du har preka..

Ja jeg skal til jormord på neste kontroll.. hun holder til rett ved legen. også skulle jeg til gynekolog og ta UL i uke 17-19 :) så det haster ikke.. men fytti å deilig det var å få seg en sniktitt igår altså :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa at det var altfor tidlig å å ta blodprøver og sånt, at det var ikke vanlig før mellom uke 12 og 16, noe jeg syns var litt rart, de skal jo bare finne HCG nivået, blodtype og blodprosent, trenger da ikke være 12 uker for det. Jaja, GU er greit at de venter med for livmora har ikke "poppa" opp enda, men var litt teit atd et eneste hun kunne si var ta folat! Hvem er det som ikke vet det idag da, til og med de som ikke vil bli gravide vet det.

 

Ja vi er jo ca like langt, jeg er 8+2 idag. Uansett kan vi ikke være så veldig forskjellige, vi slutta på pilla likt. og ble gravide i samme mnd.

 

jaja, nå har jeg ringt til helsestasjonen, men de skulle gi beskjed til jordmor, så skulle hu ringe meg opp igjen, da tar vel det et år da...(litt arg nå ja....)

 

Hvordan går det med huset da? begynt å komme i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Ja det er jo kun det de skal!! Irriterende med sånne legen.. Synker ikke hcg nivået etter uke 12 igjen a?

hmm....

Ja vi har kommet oss på plass i huset vet du:) Eneste som mangler er ADSL-superlinja vår!! hehe..

den kommer heldigvis på plass 27 april.. :) så jeg får overleve en uke til uten internett..

Har sånn derre gammal nintendo jeg da. Den aller gamleste. den er helt rå.. sitter å spiller supermario med samboer på kveldene nå :)) og litt yatzi.. koselig det å - istede for å sitte klistra til hver vår pc liksom hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da får du internett på sambo sin bursdag! Da blir han 27 år, og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe i gave enda... noen forslag???

 

Så bra at ting er i orden med huset da, nå begynner du vel å glede deg til å innrede barnerommet nå da???

 

Tenk, det går egentlig ganske fort da, vi har bare 7 måneder igjen! det er bare litt over et halt år, og så er vi MAMMA! hjelpe meg, neste år har vi en liten en som roper mamamamamamamamamam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

hehe - sykt!!! Det har vel egentlig ikke gått opp for meg at det kommer en baby i huset om ikke så lenge.. :)

Tiden går jo så fort også atte..

Samboeren min har bursdag 29 april. så jeg er på gavejakt selv.. tenkte å kjøpe en ganske fin pappa-bok..

Jeg hadde selv bursdag 16 april og fikk en kjempefin bok om barnet:))

også noe småting ved siden av..

Koselig for han å lese det.. Han gelder seg jo evig til å bli pappa..

Han blir 24 nå den 29 april..så det er 1 gang for han også :)) han var jo nesten mere stolt enn meg på UL :)

koselig det med sånne kjærester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...