Gå til innhold

har jeg gått glipp av noe eller?


Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

hvorfor har jeg bare fått tilbud om en ultralyd som jeg skal på nå 9 mai mens mane av dere andre jeg leser om har vært både tre og fire ganger!!! er det noe jeg har gått glipp av eller? er det noe du må betale for utenom eller? hva? skjønner ingen ting er i uke 16+3 og når ultalyden skal være er jeg 19 uker, og det er den eneste ultralyden jeg er blitt tilbudt.

 

gulljenten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir bare tilbudt en så lenge man ikke er i et risikosvangerskap, men man kan dra på flere - enten vanlig eller 3D - men må da betale for det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikkje gått glipp av noen ting.

Er bare noen som får tidlig ul f.eks pga tidligere problemer og sånt.

Eg har sjølv vært to ganger, 1 når eg var ca 6 uker, og 1 når eg var ca 9, dette er pga av at eg har hatt ein del komplikasjoner andre ganger.

Skal på den "vanlige" på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får normalt tilbud om en ultralydundersøkelse rundt uke 18 i svangerskapet. Jeg hadde totalt 6 ultralyder forrige svangerskap pga bl.a. svangerskapsdiabetes og litt andre småting. Denne gangen har jeg hatt en tidlig ultralyd i uke 13 (fikk en tidlig fordi jeg ble gravid 3 måneder etter keisersnitt), og den ordinære i uke 18.

 

Dersom du ikke har en henvisning fra lege, må du selv betale for eventuelle ultralyder utenom den ordinære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for alle rådene. men til deg som snakket om 3d, er det noe du må spørre om selv, eller blir du tilbudt det når du er på ultralyd, selv om du må betale for det????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har ikke gått glipp av noe.

 

Noen tar flere ul fordi de har risikosvangerskap eller mistanke om flere foster o.l.

Mens mange tar ul mange ganger fordi de er veldige nysgjerrige virker det som :-)

 

Jeg tok kun 1 ordinær ul under sist svangerskap. Og har vært på den ordinære denne gang også. Regner ikke med å ha flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde lest litt om 3D ultralyd og syns det virket kjempe fristende. Var der uke 24-25, husker ikke helt. Men det var helt utrolig. Var verdt hver eneste krone. Fikk bekreftet kjønn 100% og det å se babyen sin sånn den virkelig ser ut er helt utrolig. Fikk med oss 4 bilder og 4 video snutter på cd. Kostet 1000 kr på majorstua klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at du kan velge 3d-UL på sykehus hvor de har utstyr for dette. St. Olavs (sykehuset i Trondheim) har nettopp fått slikt utstyr vet jeg, men det er langt fra alle sykehusene som har sånt. Du kan jo velge hvilket sykehus du vil ta ultralyd på, men da må du gi beskjed til legen din når han skal søke deg inn. Og det har han vel gjort til deg allerede.

 

Jeg var inne til 7-8 UL sist, pga svskapsforgiftning, men denne gangen får jeg antagelig bare den ene i uke 18-19. Det blir spennende å se bebisene våre, da! :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å skrive at vi måtte bestille dette på egenhånd uavhengig av hvor du skal ta vanlig ul i uke 18-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på ul, nå den 9 mai er det for sent å spørre om 3d da? kan jeg spørre jordmor om dette? er det noe søknads skjema for dette? har de dette på haukeland, er helt grønnnår det gjelder alt med svangerskaps muligheter for ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...