Gå til innhold

Sykemelding, igjen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor syk skal man være før man blir sykemeldt?

 

Jobber i barnehage og spesiell tilrettelegging/ kontorarbeid er ikke mulig for meg. Jeg fungerer greit gjennom dagen, men kjenner det godt i bekkenet. Kveldene tilbringer jeg på sofaen. Skal til lege i morgen, men hva skal jeg si? Har en kjempekjekk lege, men som noen skrev i et tidligere innlegg må også jeg be om å bli sykemeldt hvis jeg skal bli det... Bør jeg gjøre det?

 

Ble et rotete innlegg. Håper noen gidder å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gadd å lese =)

Tror at så lenge man føler på at man kanskje burde sykemelde seg, så skal man gjøre det - i allefall delvis.

Vondt i ryggen er jo heller ikke et godt tegn akkurat...

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber oxo i bhg. sliter veldig med bekkenet, og er sykemeldt. synes du skal si hvordan du har det til legen din og så kan dere finne en løsning sammen.

Vektlegg at det er ingen mulighet for tilrettelegging og at når man er på jobb i bhg så må man jobbe, umulig å ta pauser når man føler for det.

 

husk at bekkenet kan bli raskt verre hvis du ikke får tatt hennsyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 20. juli. Er i min 28. uke...

Har ikke vert sykemeldt tidligere i svangerskapet og gruer meg til å levere en evt sykemelding i morgen. Det er allerede mange sykemeldte på jobb, og jeg vet at styrer kommer til å bli sur. Vet at det ikke er mitt problem, men det er ikke noe gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt ut svangerskapet pga bekkenet.

Du får bare si det som det er.

Det er veldig viktig at du tar det med ro nå og kanskje oppsøker en fysioterapaut for å forebygge evt senskader etter fødsel. Man vil jo helst være i stand til å ta vare på den lille da den kommer.

Legen min sa at hvis en først er sykemeldt pga bekkenløsning, kan en bli hjemme til termin da svært få blir bedre i løpet av svangerskapet.

Kan hende du føler deg bedre hvis du får slappet av litt, men det er viktig å huske på at det kommer av at du er hjemme og styrer dagen som du selv vil.

Jobber selv i barnehage og det er umulig å ta de hensyn en burde. Barn har ingen forståelse for at vi voksne må ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det var jeg som nevnte dette med å be om sykemelding, føler selv det er vanskelig å komme i en dialog om hva som er best

 

Siden jeg selv har kommet til at delvis sm er best så får jeg vel anbefale deg det også. Som dere sier det er vel ikke så lett å ta pauser. Jeg for min del kan ta pause hele dagen om jeg vil ikke det at det ville vært så populært:), men for meg så er det da heller ikke noe lønn å hente. Kan jo ikke sitte på jobb uten å tene penger heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, takk. er fristet til å printe ut alle svarene her, samle de i et hefte og gi dem til styrer... hehe :) (gjør ikke det, altså! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...