Gå til innhold

Sp om lege og sykemelding


Herkules

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ser det er folk som sier de blir sykemeldt og "tvangs sykemeldt"

 

Det je lurer på er : Jeg er veldig fornøyd med min fastlege egentlig men nå begynner jeg å lure på om han egentlig er noen racer på graviditet.:)

 

Jeg har klaget på migrene hver gang og sist så spurte jeg litt rundt dette

Han svarte at han ikke ville gi meg medisiner, så sier jeg at greit men har det noen konsekvenser for barnet at jeg er så dårlig

Da sier han nei. Jeg fisker litt videre og så sier han at stress IKKE er bra !!

Jeg sier at jeg har det stressende på jobb og at det hemmer meg at jeg har migrene og at jeg stresser osv han sier da at Jeg må eventuelt kaste inn hånkle som han kalte det.

 

Uansett jeg gikk derfra med tanke på at snart snart er det påske og fri!

 

 

Det jeg skal frem til er at min lege sier indirekte at jeg må Be om sykemelding, og jeg syns at en lege skal vurdere helsetilstand og sykemelde elelr i allefall ha noen tanker rundt det

 

Det skal sies at han mener at om man føler for det så skal man gjerne gå på jobb med influensa.

 

Jeg føler situasjonen litt ukomfortabel liker ikke å "tigge" om sykem. samtidig så er det nok det eneste signalet jobben min kan forstå.

 

Sorry langt innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør helt klart be legen din om sykemelding, i alle fall 50 prosent.

Du må jo tenke på bebisen din =)

Kjipt å skulle be legen om noe han bør ta ansvaret for, men bedre det enn å bli skikkelig dårlig.

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lege jeg må be om sykemelding hos. Om jeg kommer med betennelse i armen, 40 i feber eller kvalme pga svangerskap spiller ingen rolle. Han er hyggelig ol, men han "tilbyr" meg aldri sm.

Jeg syns også det er litt ukomfertabelt når jeg må spørre om det.. Føler nesten som om han mener at jeg ikke behøver det da.. Men det har aldri vært noe problem å få det når jeg har spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

 

Jeg har vurdert det lenge nå med sm men spurte ikke sist. Men nå skal jeg spørre

 

Jeg har en jobb hvor vi jobber til tider mye og det har kunnet bli jobbing fra 09 til 21 likevel har det så blitt negativt om jeg har kommet 930 i blant. Har jeg en delvis sm så kan vi kanskje få inn en sekretær eller noe sånt. kunne hjulpet litt på samvittigheten og stress nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...