Gå til innhold

Tilvenning til flaske


martines_mamma

Anbefalte innlegg

Vesla vår tok flaske da hun var 4-5 uker.Vi prøvde mest for å se om hun ville, og hun sugde i seg to små måltider. Etter dette har vi ikke prøvd før nå rett før påske.Nå trenger nemlig mamma å komme seg litt ut en gang iblandt.Hun er 4 mnd nå. Men hun nekter plent å spise av flasken.Vi prøvde flere ganger i påsken. Varierte tidspunkt, hvem som ga, før pupp1, etter pupp 2 osv. I dag lot jeg henne se lenge på flasken, ta på den og holde den selv, og da gapte hun etter den og førte den mot munnen selv. Men når det kommer melk blir det grimaser og sutring. Noen med erfaringer som er verdt å dele?? Tålmodighet er en dyd men noen ganger er det kjekt med "snarveier" også.;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille gutt var sånn og, men da byttet jeg flaske med annen flaskesmokk, og så gikk det greit etter det. han vil bare ha mamsmokkene, brekker seg av de andre, tror de går for langt bak for han.

Vet at det ikke er "riktig pedagogisk", men hvis ikke det går med å skifte flaske, så kan du jo gi noe annet enn mme på flasken noe som smaker bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har byttet til mamflasken.Gikk litt bedre da men fremdeles er det mest biting og fjasing.Men hun tar den til munnen selv og er veldig ivrig.Spørs om hun ikke helt får til å suge.Etter en stund blir hun grinete.Og da må jeg jo fram med puppen.Gir morsmelk på flasken, så innholdet er kjent.Spørs om pappaen bare får prøve, så går det vel.Jeg får rømme huset ett par timer ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NUK-smokker er det eneste som gjelder her i huset. Vi brukte AVENT til å begynne med, men fyttigrisen - så mye søl... Nå har vi brukt NUK i maaaaange måneder - det er egentlig snart på tide å slutte med flaske, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...