Gå til innhold

halsbrann, noen gode råd?


tullejenta

Anbefalte innlegg

Var litt plaget med halsbrann helt i starten, men det gikk over.

nå er det kommet for fullt igjen.....

forstår ikke hva som utløser det, eller hva som hjelper

virker som jeg får det av ALT jeg spiser.

 

har levd i troen på at man instinktivt vil få lyst på det man trenger til en hvær tid, men den gang ei :)

 

Er 23+2

 

Blir glad for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lovehearts hjelper til tider ja, tygge mandler hjelper også. Lukkemuskelen som skal hindre mageinnholdet i å komme opp blir slappere under graviditeten. Senere i graviditeten blir mageinnholdet presset oppover pga babyens størrelse og med en slapp lukkemuskel vil du da få enda mer halsbrann, jeg har vært plaget med dette i begge mine svangerskap, får det vel denne gang også:(((

Prøv å ligge med hodet høyt om natta, det hjelper litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med halsbrann hele forrige svangerskap og nå er det på'n igjen for min del også. Av alle de kjerringråd jeg fikk forrige gang var det beste å spise mandler, men dette tok ikke bort plagen når den var på det verste. Jeg brukte, og bruker igjen, Novaluzid tyggetabletter som fås kjøpt på apoteket. Helt ok smak og umiddelbar virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en periode nå hvor jeg hadde så halsbrann og sure oppstøt at jeg ikke sov på lenge. Jeg fikk tips om å prøve love hearts og siden jeg kjøpte det og de ligger på nattbordet har jeg ikke hatt det.

Hjelper tydligvis bare å ha de liggende hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er også plaget av halsbrann. Har prøvd det meste, men ikke de derre love hearts greiene... Men hva er det?? Det kan vel ikke være de godtedropsene med hjerte på vel??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i ruller med små runde sukkertøy med hjerter og søte kommentarer på.

Veit som sakt ikke om det funker, men har fått det tipset fra mange nå. Alt er verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal jammen jeg prøve også - er veldig plaget og det ender ofte med oppkast utpå natten... Prøvde Gaviscon, men det er bare brekkmiddel for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de godtedropsene ja! De funker noe helt utrolig for meg ihvertfall, om jeg har halsbrann hjelper det å bare ta én, så er det borte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hørt at om ein går og småknasker litt på gulrøtter så skal d hjelpe...et kjerringråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaviscon er ikke så værst, men ta deg en tur til fotsoneterapi. Har gjort det både denne gangen og forrige gang jeg var gravid, veldig effektfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet skikkelig med halsbrann forrige svangerskap, men overlevde på Gaviscon, melk og vaniljeis (som jeg egentlig ikke liker...) da det stod på som værst. En annen ting som hjelper er å sove med hodet litt høyt (hvis du er plaget om natten), og å passe på at du ikke spiser sterk og/eller mat/drikke med mye syre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trykker i meg lovehearts på dagtid og en hel eller halv Gaviscon tab når jeg legger meg, dette hjelper for meg...klarer meg som regel gjennom dagen...men å få det når du skal sove er en plage...Gaviscon anbefales på det høyeste (kjøpes på apoteket).

 

lykke til med plagene jenter!!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...