Gå til innhold

Nei nei NEI - IKKE BILBAG!!!!!


♥Prinzessin♥

Anbefalte innlegg

Jeg sier det så mange ganger som jeg må - ikke anbefal noen å bruke bilbag!!

 

Hvorfor?

 

Babyen blir nok ikke kastet ut av bagen, nei. Men HODET har ingen støtte i bagen. Se for deg alle voksne med whiplashskader, og tenk deg så hva som skjer med en baby som ikke engang kan holde hodet sitt oppe selv.

 

Bakovervendt bilstol er det aller, aller sikreste - og det eneste alternativet til din nyfødte, elskede skatt. Bag anbefales så godt som aldri - KUN til premature barn eller barn med ryggskader.

 

I BILEN SKAL SIKKERHET KOMME FØR KOMFORT - BRUK BILSTOL FOR NYFØDTE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, har vel sakt det samme her x-anntall ganger, skjønner ikke de som vil bruke bag nei.

Håper det blir forbudt snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!!!det er vel en grunn til at det er ulovlig i sverige også..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med trygg trafikk, og vi kommer til å ta med begge deler når vi reiser på langtur i sommer med 2 mnd liten bebiss. Er ikke bare komfort som tilsier at de skal ligge - det kan faktisk være skadelig for de små ryggene å sitte så lenge, iflg mange fysioterapeuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Får helt vondt når jeg ser små nyfødte babyer bæres ut i bil med krum rygg. Det er i allefall ikke bra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men poenget er vel at hvis man skal på bilferie så må man ta MANGE stopp på veien? sånn at babyen ikke ligger bøyd i ryggen for lenge......

 

mamma fortalte meg her forrige dagen at da jeg var baby så hadde hun meg liggende i baggen med selen rundt...ingen sikkerthetsnett over eller noe..det var helt vanlig da.... og en gang hun skulle kjøre hjem så hadde jeg begynte å stikke hodet opp og var på vei ut av baggen...hun måtte stoppe bilen midt på torget (i bergen) og satt der og ammet meg for at jeg skulle sovne igjen... etterhvert sovnet jeg men da hun hadde kjørt et par min til så våknet jeg igjen og begynte på samme måten...så da hadde hun stoppet bilen, og gått opp på kontoret til min onkel så måtte han kjøre henne hjem... er jo helt sykt at det var lov å ha babyene sånn før da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

 

Her var tryggtrafikk akkurat ute i lkal avisen og sa at sellv om nett var lovlig måtte man for alt i verden ikke finne på å bruke det.

 

Skjønner ikke at noen tørr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at trygg trafikk sier så ulike ting! Til meg sa de det var greit! Men ejg må innrømme at jeg sendte mail til If, der vi skal leie bilsete fra, og de anbefalte heller ikke bruk av nett, heller pauser hver time der bebissen blir løftet ut av setet og får ligge på ryggen/sprelle litt. Skjønner ingenting av dette her jeg, alle sier jo forskjellige ting!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

å nei nå blir jeg i tvil.Da vi begynte å kikke litt rundt var jeg helt imot nett,men så har det seg så at familien min bor 30mil unna så det vil bli maaange turer på 4 til 5 timer i bilen.greit med mange stopp,men mange som sier at di ikke skal sitte lengre enn 20min i bilstol,da må jeg jo vekke lillegutt ofte og mange stopp.Jeg får høre litt rundt,uansett så gå sikkerheten til småen først.merkelig at så mange sier forskjelige ting,ikke rart en blir forvirra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bag er fult lovlig i Norge så Trygg Trafikk kan ikke si noe annet når de får spørsmål, MEN de anbefaler på det sterkeste bilstol fra dag en siden det er det sikreste hvis uhellet skulle være ute.

 

Tenk deg hvor forsiktige vi er med å støtte hodet når vi løfter opp den lille den første tiden. Og da går alt forsiktig for seg.

Men i bilen er plutselig ikke hodet viktig lenger??? I en bag får ikke hodet støtten den trenger, så tenk den omgangen babyen får hvis bilen bråbremser (noe som ikke er uvanlig i det hele tatt) eller den går rundt..

 

Babyen vil nok overleve ja, så sikkerty er nok bag med netting, men jeg tør ikke tenke på resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjutejenta

 

Jeg har familien over 50 mil unna,og vi skal ta den turen til 17.mai i bilstol.

Vi tar med glede flere stopper og kommer kanskje til og med til å overnatte på halvveien.

Sikkerheten til lillegutt er 100 ganger viktigere enn at vi skal komme fortest over fjellet.

 

De 20 min som sies er maks er overdrevet.

Kjører man hver dag er det viktig at det ikke er lange stunden av gangen i begynnelsen, men er det sjeldnere turer kan den grensen tøyes bra.

Hørte et intervju med en ekspert som jobbet med setene som sa at så lenge babyen sover og har det bra er det ingen grunn til å ikke kjøre videre, den sier ifra når den ikke har det bra.

 

Alt er relativt og man må skille kjøring hver dag og en tur en gang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...