Gå til innhold

Halvblanding av mme? (for å øke melkemengden)


anni ke n - med ny baby

Anbefalte innlegg

Jeg gjør et desperat forsøk på å øke morsmelkmengden - har ca halvparten som hun trenger, resten gir jeg mme. Har prøvd homeopati, akupunktur, dobbeltpumping annenhver time på dagen og tredjehver time på natta i 4 dager, amme-te, Munkholm, you name it...Prøver å legge henne til så ofte som mulig nå, og prøver å drøye med å gi mme, men jeg kan jo ikke sulte henne heller, så gir mme. Har planer (HÅPER) at jeg kan gi mindre og mindre tillegg. Har noen erfaring med å blande mme med halvparten så mye pulver som står på pakken? Med det er tanken at hun skal bli fortere sulten sånn at hun da må ta puppen - og dermed øker kanskje melkemengden? Og kan jeg la henne gråte en stund selv om hun er sulten? (For å la være og gi mme mens melkemengden forhåpentligvis tar seg opp i brystene - det tar jo litt til før de fylles opp..)

 

Håper på svar... Dette er siste forsøk..Øker ikke mengden etter dette, slår jeg meg til ro med å gi mme i tillegg til litt amming:)

 

Hilsen fortsatt optimist etter 2 måneder (etter brystbetennelser, såre/blødende brystknopper, tette melkeganger opptil flere ganger og sopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lurt å bare ha halvparten av anbefalt pulverdose i. Dette pga at hun kan bli underernært. For mye pulver igjen gir overvekt. Så det må være den rette balansen.

Skjønner godt tankegangen din. Har for lite melk om kveldene og må kanskje begynne med mme, og vil det ikke. Forhåpentligvis tar produksjonen seg opp. Må bare pumpe og pumpe jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller forsøkt å gi mindre mme om gangen, ikke la babyen spise til hun ikke vil selv lenger. Dette funka for meg. Jeg ammet, gav max 60 ml om kvelden (det var bare en "dose" vi fant ut var ca passe). Hun kunne gjerne ha spist mer, men nøyde seg likevel med dette. Etterhvert kuttet vi ut hele mme om kvelden, og lot henne sutre litt før jeg la henne til brystet igjen..

 

Evt om du har mer melk på dagtid enn om kvelden, pump ut og frys ned i isterningspose, eller sett i kjøleskapet om du skal bruke det samme dag, og heller gi henne dette om kvelden enn mme. Hun blir fortere sulten av mm enn av mme.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...