Gå til innhold

IKKE massasje


Firekids

Anbefalte innlegg

Fikk massasje i gave av mannen nettopp.

Da jeg gikk til studio og hadde lagt meg ned sa jeg "er gravid forresten, men det betyr vel ikke noe?"

Å jo. Ingen massasje før etter 3. mnd.

Jeg har lest et utall av bøker, men ingen steder har jeg sett at man ikke skal få massasje.

Vær obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette leste jeg et annet innlegg om også, og jeg må si jeg synes det høres utrolig teit ut. Jeg har hatt to massasjer etter at jeg ble gravid, den ene gangen på 1 time. Gir meg utrolig velvære, løser opp spente muskler etc. Hvorfor skal dette skade barnet? Eneste man ikke skal gjøre er "sakse" over korsryggen. Kiropraktorer manipulerer ikke korsryggen på gravide. De har "antakelig" ingen skadelig virkning, men de tar ikke sjansen.

 

Hvis noen har mer kunnskap om dette med massasje, så vil jeg gjerne høre om det, hva begrunnelsen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var gravid fikk jeg så mye bekken- og korsryggsplager at jeg måtte til kiropraktor. Hun 'knakk' korsryggen min altså! Tror ikke det er fast oppfatning hos alle kiropraktorer at det ikke skal gjøres?!

Jeg hadde SA dagen etter forsåvidt, men kiropraktoren var uskyldig :)

Kan det være på grunn av oljene de ikke vil massere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det massøren sa til meg var at hun stimulerer indre organer som igjen kan fremme SA så tidlig i svangerskapet.

 

Jeg var hos massør for 2 mnd siden og det er ikke tvil om at han "traff" indre organer. Jeg måtte bla. mye mer på do fordi kroppen kvittet seg med slagstoffer. Var en mer "alternativ" type massasje, men likevel.

 

Synes bare det var rart at jeg ikke hadde hørt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På massasjestoler på flyplasser såtr det at gravide ikke skal bruke dem, så det er vel ikke bra med full kroppsmassasje med eteriske oljer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg studerer fysioterapi, og vi lærer at man ikke skal gi massasje i 1 og 3 trimester. i 2 er det ok. DEt er riktig som hun tidligere sier at man stimulerer indre organer ved massasje. Massasje gjør mye mer med kroppen enn man normalt tenker. Jeg ville latt være.. selv om det føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok aromamassasje i 1.trimester - men sa jeg var gravid - og da unngikk massøren å gi massasje på magen. Å...det var så godt - spesielt på stive legger og nakke/skuldre. Hun sa forresten at hun unngikk spesielle oljer - brukte en som ikke var tilsatt noen spesiell lukt/farge e.l

Hun sa forresten også at det ikke var noe bevis for at det skulle være farlig - men at de var skeptisk mest fordi man som gravid kanskje ville klandre seg selv dersom noe skjedde (spontanabort). Selv er jeg nesten 15 uker nå, og skal faktisk tilbake igjen i morgen - gleder meg veeldig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags oljer er farlige? Når jeg gikk for å få løsnet opp muskelknuter, så brukte hun base med lavendel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...