Gå til innhold

Arvelig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pappan til sønnen min hadde ADHD da han var liten, jeg merker at sønnen min (på 8 mnd) er veldig aktiv i forhold til andre barn på hans alder, han sitter ikke stille, veldig tidlig ute og er sjenerelt veldig rastløs..

Jeg får nesten ikke til å skifte på han, han vil ikke ligge i ro på stellebordet å har et forferdelig sinne..

 

Så lurer på om at det kansje kan være arvelig og at det er muligheter for at han kan ha det.. Men hvor gamle er barn før man "finner det ut", noen som vet??

 

Sikkert et veldig teit spørsmål, men måtte bare spørre..

 

Sgnerer med anonym jeg.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J adet sies å være arvelig. Pappaen til sønnen min har de samme syptomene på ADHD som sønnen min, men har aldri fått noen diagnose.

Når jeg ser tilbake på spebarnstdi kan jeg se tegn på ADHD hos sønnen min allerede da. For det første sov han svært lite. Han var også svært aktiv. Han kunne tidlig krabbe og gå. Han skulle utforske absolutt alt og var uredd. Om han falt og slo seg eller lignende bare lo han, og gjorde samme ting en gang til.

 

En må vel være noen år før en setter diagnosen. Men ved utredning stiller de spørsmål så langt tilbake i tid som spebarnsalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...