Gå til innhold

farris og trøske


NickNoLte

Anbefalte innlegg

noen som har prøvd farris på trøske?

Har brukt mycostatin, men trøsken er ikke borte enda.

 

hvor mye og ofte skal jeg ta på farris? (det er kun på tunga til baby, ikke kinn eller på mine bryst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke blitt kvitt soppen og babyen har ikke blitt kvitt trøsken (ser nesten ut som den er blitt verre på tungen hennes). Jeg har gått på kuren i 10 dager i dag. Har smurt x 8 med salven hver dag på brystknoppene. (noe Nasjonalt ammesenter anbefaler siden soppen formerer seg så kjapt). Jeg lurer på om jeg må begynne med systemisk behandling (tablett - kur) - skal ringe legen snart. Og kanskje vi må smøre mycostatinmiksturen "hardere" på tungen for at trøsken skal bli borte? (Noe jeg har begynt å gjøre de siste dagene). Farris hjelper visstnok ikke mot "ekte" trøske - bare mot hvitt melkebelegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også gått på mycostatinkur, jeg har blitt helt bra igjen av kremen, men jenta mi har ikke blitt kvitt det. Jeg synes det hjelper mere med farris enn med mycostatin på henne, og fikk beskjed fra legen om å fortsette med å bruke dette. Gnir henne med bløtet q-tips eller skrubber med bløtet kompress på tungen 4- 5 ganger om dagen, etter amming. Det har ikke fjernet trøsken helt, men det er ikke så mye av den lengre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 7 uker (!) med Mycostatin-mikstur på tunga til tassen og mine egne brystvorter (fikk ikke krem når jeg var hos legen - er ikke det litt pussig?), så gikk jeg på ny til legen og fikk Diflucan. Tok tabletten i går og venter i spenning på at det svinsk vonde brystet mitt skal bli bedre. Legen anbefalte meg å slutte å smøre Myco på tunga til kid'en, hun mente det var passe med en pause etter 7 uker. Jeg har gått over til å bruke litt farris fra i dag av i stedet, spent på om det blir noen endring. Krysser fingrene for meg selv og alle andre som sliter med sopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har du hentet ut diflucan??? Har brukt det for sopp andre steder og siste gangen har jeg fått ett annet merke for diflucan var utgått.. Sto forresten at det gikk over i morsmelken så har ikke tatt det for den soppen.. Nå har jeg også trøske, og kanskje jeg skal ta en likevel??? Skulle du ta mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv citromed frisk pupp (på brystet og i munnen til bebis). Kjøpes på helsekost...fikk det anbefalt av ammehjelpa i dag.

 

Aner ikke om det funker enda da...men tror ikke de anbefaler noe som er helt meningsløst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...