Gå til innhold

hvor langt på vei var dere da dere ble kvalm??


3guttsmamma;)

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvor langt dere var på vei når dere ble kvalm,dere som har blitt det da...

Jeg har vært gravid en gang før men jeg husker ikke jeg....

Er jo veldig individuelt selfølgelig,men kanskje jeg finner sånn ca..

hehe...

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble kvalm den dagen jeg var 6 uker på vei, og det har bare blitt verre siste uka... Er 7+5 idag. Håper virkelig du slipper kvalmen, for den unner jeg ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min første dag med kvalme i dag. Ikke verre en at jeg skal klare å jobbe, men kiipt nok... Er 6+5 på vei i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm etter ca 6 uker, er nå 8 uker og det blir nesten bare verre og verre. Sliter mye med søvn også.. Så utrolig kjipt!!! Vil jo bare være glad! Håper for din skyld at du slipper unna kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang ble jeg kvalm rundt uke 6, og nå merka jeg det rundt uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 7+0 første dagen jeg virkelig kjente kvalmen, og har nå vært kvalm hver dag siden. Det vil si, bare en ukes tid (7+6 idag), men takler kvalmen så inmari dårlig.. har ikke kastet opp og jeg går på jobb, men føler meg som sagt helt elendig.. kvalme er absolutt noe av det verste jeg kan tenke meg.. spiser kun loff med ost og ritz kjeks om dagen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var en av de som skulle slippe unna...hehe...der tok jeg grundig feil! I slutten av uke 6 begynte jeg og bli småkvalm. Så i uke 7 tok det helt av. Jeg er kvalm hele dagen, får nesten ikke i meg mat og kaster opp hele tiden. Jeg er student og mister kjempemye fordi jeg ikke klarer å gå på skolen, hadde jeg hatt en jobb måtte jeg nok ha sykmeldt meg! Nå er jeg i uke ni og håper bare det snart er over for hvis ikke er jeg sikker på at jeg kommer til å gå ned ti kilo i stedet for opp! Men nå var jeg ekstra uheldig og fikk bronkitt og influensa i hele påska i tillegg, så det kan jo være at det forverret det hele da.... Unner ihvertfall ingen kvalmen! Håper du slipper:-)

Lykke til

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mom-to-be..

eg håper jo eg slipper unna eg da...

Stakkar deg!!!!! Lykke til!!

 

Svar til innlegger øverst:

Eg er 8+2 og er ikke kvalm..

Merkelige greier dette.

Trodde eg skulle bli skikkelig dårlig,og føle meg veldig gravid når eg først ble det ,men alle symptom untatt ømme bryster og bittelitt mensmurringer glimrer med sitt fravær...Heldigvis da..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tidlig. Testet positivt ni dager etter EL, og da hadde jeg allerede hatt noen "anfall". Er stort sett kvalm hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er knappe 4 uker på vei(testet pos i går), og har vert kvalm i noen dager nå. Men det er sånn som går over når jeg spiser. Var ikke kvalm i mitt forrige svangerskap, så jeg håper dette er noe forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 5. Men nå er jeg i uke 10, og det har begynt å gi seg :) Iallefall hvis jeg passer på å spise regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker nøyaktig - men virkelig ille rundt 7-8 uker. Det ble bedre fra 9 uker og nå (10 uker) er alt helt greitt hvis jeg bare spiser litt ofte og ikke altfor mye av gangen. Merkelig nok blir jeg kvalm også når jeg nettopp har spist, særlig hvis det er middag el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kvalm i uke 6, og det blir bare verre for hver dag. Er nå 7+3 Heldigvis kaster jeg ikke opp.

 

Jeg har et tips som fungerer for meg, og det er å spise! Uansett hva, bare mat. Det smaker ikke godt i starten, og går utrolig sakte, men kvalmen forsvinner.

 

Lurer på hvordan dette skal ende, for jeg spiser hele tiden. Etter ca 2 timer er jeg sulten igjen, og da er det på ann igjen... Jeg klarer meg på jobb, så lenge jeg får mat.

 

Lykke til alle dere andre som sliter med det samme, det er godt å tenkt på at vi er mange i samme situasjon. Da blir det liksom litt lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 , og ikke noe kvalm. Men jeg var veldig kvalm for et par uker siden (det var derfor jeg tok testen...) Krysser fingrene og håper at det ikke kommer igjen.

Mine symptomer er ømme bryster og "menssmerter".. Synes det holder ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg er i dag 10 fullgåtte uker og har ikke vært kvalm en eneste gang. Jeg kan fort bli litt uvel hvis det går 2,5-3 timer etter et måltid, men ikke vært noe kvalm. Er i veldig bra form, så jeg nesten lurer på om det er innbildning at jeg er gravid.... Men det er jo ikke det. Har vært hos lege og fått bekreftelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+3 og har vært kvalm 1 dag, og det var for ca en uke siden. Det var sikkert bare en helt vanlig kvalme som ikke hadde med graviditeten å gjøre. Kommer vel for fullt snart tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...