Gå til innhold

Sushi-addict!!!


et lite mirakel

Anbefalte innlegg

Det går ikke en dag uten at jeg drømmer om Sushi...rart at du får enda mer lyst på det du ikke kan få!! Eller kan jeg spise noen form for Sushi??? Ei venninne mente jeg kunne spise det, så lenge fisken hadde vært frosset. Ei anna venninne mente å ha hørt at den farlige bakterien overlevde frysing. Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeelsker sushi !!!!

De sier man kan spise den - fordi er det laget på ordentlig vis så skal all fisk fryses før den brukes til servering. Dette for å drepe bakteriene.

Men norsk fisk har ikke krav om å fryses fordi den er av god kvalitet.

Men du må holde deg unna tunfisk - den er fy fy.....

 

Men enda jeg tenker på det hver dag ;o) så skal jeg holde meg - tar ikke sjansen hvis noen ikke gjorde en god nok jobb.

Jeg pleier å lage sushi selv da - men tar ikke sjansen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...har faktisk vært så desperat at jeg lurte på å ta med egen frossen laks(som jeg VET har vært frosset)til Sushi-stedet og spørre om de kan lage Sushi av den! Når jeg tenker etter spiste jeg og Sushi før jeg visste at jeg var "på tjukka"... Også tunfisk som er den beste biten da! Og kamskjell...mmmm... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahaaha.....gjør det !!

Ta med deg en fisk som du har frosset og tint og sleng den oppå disken og si du ønsker sushi :o)

 

Er blitt skeptisk til tunfisk - likte den før, men har smakt så mange dårlige at jeg har slutta å spise den. Elsker kamskjell - kjempedigg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...