Gå til innhold

veing hos legen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

off... skal til kontroll på tirsdag neste uke... å jeg gruer meg til å bli veid...

veier rundt 110 kg, å jeg kommer sikkert til til å få høre det.

hater når legene og sykepleierene skal begynne å "jatte" om overvekt.

Er GODT klar over alle farene.

Å jeg hadde planer om å gå ned i vekt,før jeg ble gravid, men nå er det altså litt vanskelig.

 

jaja... kan være jeg skal møte opp på legekontoret naken og sulten.

så veier jeg sikkert bare 109 kg.(hvis jeg er heldig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg veie meg hjemme heller, liker ikkje å gå på vekten rundt de tynne sekretærene hehe, men skriver seff opp rett vekt, men blir mindre pinlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man det??? Altså veie seg hjemme og slippe å gjøre det hos legen? Stoler han på det da?

 

Har nemlig LITEN lyst til å veie meg der!! Har INGEN lyst til å ha vekta mi på helsekortet heller.....

 

men men, det er vel ingen vei utenom.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner hvordan du har det. Hadde ikke gledet meg til veiinga jeg heller. Men jordmora sier det er bedre om jeg veier meg på morgenen før jeg kommer til time - for det blir jo mer riktig uten alle klærne på. Så skriver bare hun på. Er jo ikke noen vits å si noe annet enn det jeg faktisk veier. Da lurer jeg i tilfelle bare meg selv;-)

Jordmor sier ikke noe på vekta mi, er jeg selv som tar det opp. Ser ut til at jeg er mer bekymra enn det hun er.

 

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja legen og jordmor stoler på meg om veiingen.. om eg skal lyge er det jo bare meg det går utover.. og opplysningene på skjema skal være frivillige, mener det står på helsekortet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! :-) Da skal jeg veie meg hjemme! Har verdens beste lege, som forstår meg. Men som dere sier, det er jo mye bedre å veie seg om morningen uten klær enn etter flere timer på legesenteret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg første gangen jeg var hos lege for å "bekrefte" graviditeten, ca i uke 12. Etter det har jeg vært 2 ganger hos jordmor og har ikke måtte veie meg der... Vet ikke helt hvorfor, men hun har ikke nevnt det og jeg melder meg ikke frivillig...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg grudde meg også til denne veiinga hos lege/ jm. Jeg sa det til jm på første kontroll. Hun sa også at jeg kunne veie meg hjemme, hvis jeg synes det var bedre. Grunnen til at de vil følge med vekta er at man kan følge med. Går man plutselig opp mye etter å ha lagt "stabilt" en stund, kan dette tyde på bl.a mye vann i kroppen og kanskje sv.sk forgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg e gla i vekta hos legen eg.blir alltid positivt overaska for den viser mindre enn de eg har lurt meg oppå i mellomtiden:-)så eg sa eg ville kjøpe na når eg va på kontroll mand.men eg sko jo ønska hu viste mindre da men men:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...