Gå til innhold

Blei sykemeldt i dag...:-(


Aga:-)

Anbefalte innlegg

Var på kontroll på sykehuset fordi jormoren min henviste meg dit pga hodepine. Etter alle prøver var foretatt, alle mål ble gjort og informasjon var hentet inn, fant hun ut at jeg kanskje holder på å utvikle svangerskapsforgiftning. Blir så utrolig redd og skremt av dette, kjenner på hele kroppen at det ikke er noe ålreit. Har litt høyt blodtrykk, masse (!!) vann i kroppen, forferdelig vondt i hodet og får flimringer for øynene innimellom. I dag fant hun til og med protein i urin, noe jeg har vært så sjeleglad for at de ikke har funnet ved tidligere kontroller. Hun brukte diagnosen "Risikosvangerskap", noe som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.

 

Har jo vært så utrolig frisk og kjekk i de forrige svangerskapene, og har hittil (i en alder av snart 34 år) aldri vært sykemeldt. Er i utgangspunktet 50% sykemeldt i en måned, så får vi se videre etter det. Hun synes jeg burde sykemelde meg fullt, men det er fryktelig vanskelig i forhold til jobb og hadde nok bare gjort meg mer stresset og bekymret enn hvis jeg kan være litt på jobb..

 

Er bare i min 25 uke, så det er jo leeeeenge til dette er over. Er det flere som har det på samme måte, flere som er bekymret for det samme, eller er det noen som kan berolige;-)? Eller rett og slett; er det noen som kan en vits? Trenger noe annet å fokusere på, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forje svangerskap. Men jeg fikk det senere. det eneste jeg anbefaler deg på det sterkeste er å ta det med ro. Mere med ro en du føler at du trenger.

Fødselen bel satt i gang på meg sist.

Siden jeg hadde svangerskapsforgiftning sist følger leger og jordmor meg ekstra opp denne gangen og det er betryggende.

Skal til en ekstra ultralyd også.Håper jeg ikke utvikler det denne gangen.

 

Så slapp av sov mye det er mitt beste tips.

Og selvfølgelig lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg er så redd for, at fødselen må settes igang og det skal bli et veldig prematurt barn.. Uff, ikke moro.

 

Takk for gode råd, skal sove og slappe av (selv om det ikke er min sterkeste side...).

 

Lykke til til deg også, håper av hele mitt hjerte at du slipper denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJære deg, dette er ikke morro!

 

Men jeg synes at om jordmoren ber deg sykemelde deg fullt så MÅ du gjøre det. Du må prøve å gi blaffen i at det blir vanskelig for de som er igjen på jobben (men om du eier bedriften selv kan det bli lit annerledes?). Det er ditt barn og din helse vi snakker om. Du blir ikke noe mindre borte på jobben om du ender opp med et prematurt barn født i uke 30 feks fordi du ikke tok hensyn til deg selv.

 

Jeg er selv sykemeldt i 100% pga av litt høyt blodtrykk. Varierer mellom 130-140/85-90. I tillegg er jeg litt svimmel. Jeg er svært bekymret for at jeg også skal utvikle svangerskapsforgiftning. Har løitt vann i fingrene. Jeg gir faktisk litt blaffen i at det blir litt vanskelig på jobben.

 

Jeg er 19 uker på vei.

 

Jeg må spørre deg, hva er blodtrykekt ditt og har det steget jevnt utover i svangeskapet? Når fikk du vann i kroppen?

 

Dette fikk deg ikke på noen andre tanker tror jeg. men det er viktig at du tar hensyn til deg selv.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn tilsvarende innlegg på skravlesiden, og der kommer jo alle med samme svar som deg (dette med 100% sm). Det er jo det sikreste og beste selvfølgelig, men det er ikke så lett når en har en jobb hvor det ikke er noen som kan gå inn i dine sko sånn uten videre.

 

Har hatt ganske lavt blodtrykk i de andre svangerskapene mine, ligget på ca 110/65. Denne gangen har jeg ligget jevnt på 135-140/85-90. Vannet har kommet nå i de siste fire ukene, og hun krysset av for mellom 2 og 3 i ødem i dag.

 

Ønsker deg masse lykke til, og takk for et fint og omsorgsfullt svar:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har svangerskapsforgiftning i alle sine tre svangerskap:

 

Med førstemann kom det hardt og brutalt i uke 28, med keisersnitt som resultat, så det er bra de har funnet det nå i starten hos deg. Var forresten aldri fare for barnet, men for moren var det på grensen til kritisk.

 

Med nr to kom det også fort, men i uke 36 og ble fremkalt vaginal fødsel i uke 37.

 

Med nr tre så de tegnene mye tidligere, så det ble bremset. Hun gikk 50% sykemeldt i ca en mnd fram til uke 36, men med to små hjemme hjalp ikke det nok, så det ble litt sykehusopphold siste uka og modningskur i uke 38. Keisersnitt i uke 39 da modningen ikke funket.

 

Alle tre barna er sunne og friske, og hun er i kjempeform. (Enda minstemann er en måned bare.) Så dette kommer til å gå kjempebra. Bare bruk enhver anledning til å slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufh.. det var trist å høre spesielt siden du er bare 25 uker på vei, men vis noe skulle skje (som vi håper at det IKKE gjør) er det jo 50 prosent sjanse for at vis babyen blir født nå vil han klare seg og i uke 28 er det over 90 prosent sjanse for at den vil klare seg.. Det er jo oppmuntring.. Du har jo mange svangerskap bak deg og de sier at sv.forg. øker med antall svangerskap:... Men fortvill ikke... synes du skal høre på jordmor jeg.. det er jo ikke bare deg selv du skal tenke på:)

 

Håper det går bedre og lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...