Gå til innhold

Sterilt, det babyen putter i munnen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor sterilt skal det babyen får i munnen være? Vet at smokker og flasker skal kokes. Men ser jo folk som putter fingeren sin i munnen på babyen, fordi h*n er "sugesyk", og at folk putter smokken til babyen først i sin egen unn for så å putte den i babyens munn.

 

Skal man gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på de smokkene jeg kjøpte (bruksanvisningen) står det at de skal skylles før du putter de i munnen til babyen, først kokes før første gangs bruk, og at man ikke skal putte de i egen munn først pga basselusker. Er vel det samme med fingrene skulle man tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars beibisen må jo få i seg litt basselusker da....

Eller skal dere skylle alt den kommer over????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal vel sikkert ikke gjøre det (etter boka da).

MEn har alltid suttet på smokken først om det er hår på den og sånn, man har ikke alltid tilgang til å skylle den, Og i kriser gjør man det man må...... hehe....

Koker smokkene første gang og så en gang i uken ca, (noen ganger ofterer) den første tiden.

MEn koker jo ikke leker, og babyen tar jo på masse rart med hendene og putter i munnen..

Bassilusker får de i seg uansett, og det er bare sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt forskjell på litt basselusker og "litt basselusker"....

Selv mener jeg at du kan da vaske hendene før du stapper fingrene i munnen på babyen min, men helst hold fingrene unna munnen!!!!!!!!!!!!

 

Når ungen blir litt større og spiser på alt så får den jo i seg mye rart men når den er liten og nyfødt så trenger ikke babyen røykefingern til farmor. Det er jo også mye rart folk tar på da. Penger, håndtaket på handlevogner i butikken, tastaturet på datan. BAKTERIEBOMBER!!

Babyen trenger ikke å bli utsatt for alle bakteriene på en gang..

En ting til. det at folk sutter på sutten til lillegull og putter den i munnen hans får meg til å nesten klikke! Det er jo farligere å bli bitt av mennesker enn det er å bli bitt av dyr pga av sinna bakterie flora.

 

OY dette ble litt langt ser jeg ;O)

Alle har godt av å få i seg lii bakterier men man trenger ikke å få alle på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget ditt....

 

Men jeg har ikke tenkt til å putte fingrene mine i hverken min eller din babys munn...

 

Men jeg syntes at folk er litt for opptatt av sånne ting, litt fanatiske på en måte...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...