Gå til innhold

livmoren


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legg deg flatt på ryggen. Finn punktet over symfysebeinet der magemusklene deler seg fra uke 12 (livmora kan ikke kjennes før). Jeg er i uke 22 og kjenner livmortoppen i høyde med navlen. Vet ikke hvor langt på vei du er, men dytt magen langt innover og kjenn systematisk nedover til du kjenner et press i skjeden. Da er det toppen på livmora du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere syns jeg det var lettest å kjenne livmoren på sidene. Da kjenner du "kanten" liksom. Men nå er jeg 20 uker så da er det selvfølgelig mye lettere å kjenne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente den ikke i uke 17, men på UL kjente jordmor raskt og sa; Ja, her stopper den kjenner jeg. Så det er ikke så lett for oss som ikke har erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde og prøvde å kjenne livmoren fra uke 13 til uke 18. kjente ingenting. men plutselig en morgen kjente jeg en hard klump i magen, halvveis opp til navlen. trengte ikke klemme noe inn, den bare var der. da var jeg 17+3. i dag er jeg 18 fullgåtte uker, og har kjent livmorden strekke seg opp nesten til navlen i løpet av disse 6 dagene. ganske gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...