Gå til innhold

Vi har fortalt vår 6år gamle datter at hun skal bli storesøster!! Og nå kommer spørsmålene!!!


riis*

Anbefalte innlegg

Jubelen sto i taket da hun fikk vite at hun skal bli storesøster!! :) Dette har hun ventet lenge på!! Men jeg er bare 8+2 idag så det er nok litt ventetid igjen!!

Men nå kommer alle spørsmalene som vi ikke kan unngå lenger... Hvordan lager vi baby?? hvordan kommer babyen ut av magen?? osv osv... datteren min er ganske klok og tenker veldig mye, så dette må hun jo få ssvar på... Men jeg er ikke så flink til å forklare slikt...!! Så jeg lurte på om det er noen som vet om noen bra sider på internett som viser og forklarer bra til barn... noen som kan hjelpe meg??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en bok i barnehagen, Trond Viggo Torgersen "kroppen"

 

Hvis du er født i 82 er du like gammel som meg, og da husker du sikkert dette fra tv :-)

Boken forklarer veldig fint om hele prosessen, pluss masse andre ting om kroppen. Jeg anbefaler deg å kjøpe den, evt kan du sikkert låne den på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rett og slett kjøpt boken kroppn vår vi.Tenkte at vi skulle lese fra den når guttene spør.De er 6 og 8 år.Da de skulle få lillesøstra si for 3 år siden.ble det spørsmål om hvor babyen kom ut.Ærlig fortalte jeg at den kom ut av tissen til mamma.De var 3 og 5 år..Noen dager etter sitter vi i familie selskap.Da sier 5 åringen høyt.Bestemor/ bestefar veit dere hva.Babyen kommer ut av tissen til mamma!!!!

Gjett om det satt en knall rød mamma på enden av bordet med ørten latter fulle blikk retta mot meg...:0)Lykke til..Veit desverre ikke om noen sider.Kom bare på denne historia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også fortalt vår 5 år gamle sønn at han skal bli storebror og har etter det kjøpt samme bok som søstera mi hadde: "Slik ble jeg til" av Katerina Janouch. Jeg kjøpte den via Boklubbens Barn: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=143336

 

En fin bok med morsomme tegninger og bra forklaringer. Vi satt og fniste for oss selv mens vi leste den. Det er endel spørsmål i boka også, med etterfølgende svar, og straks vi hadde lest spørsmålet så gjentok sønnen min: Ja, hvorfor det? Han var virkelig helt oppslukt av boka. Mao et godt kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...