Gå til innhold

Hvor mange kaker?

♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir rundt ca 60 stk i bryllupet.... Mellom 50 og 60 .... Men er det noen som har peiling på hvor mange kaker man burde ha på bordet? :) Litt flaut å ha for lite liksom.....ehh.... Skal ha en 3 etg bryllupskake da.. Men alt det andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha 3 etg. kake og regner med at vi har 4-5 kaker utenom. Skal også ha fat med frukt stående fremme til kakene! :o)

(blir også 50-60 stk)

Skrevet

Vi blir ca 65 til kaffe og skal ha 3etg bryllupskake + ostekake, eplekake, kransekake, kanskje frukt paier (såg bilder av nokre som var skikkleg knas og lette å lage :-)), daimiskake, og svigermor lager 3-4 kaker utenom.. ca 9 kaker... vil ha litt variasjon og restane sender vi med gjestane dagen etter for vi skal på bryllupsreise:-). Kanskje lefser og litt småplukk også? og masse frukt.

Skrevet

Vi blir nesten 70 til kaffe,og har 14 kaker jeg.Det er hvertfall nok.

Skrevet

skal vel ha en cirka 14 kaker vi også tenker jeg...trøndere vettu, eter kaker så det står etter! thji-hi-hi

Skrevet

Hehe, trønder her også. Blir rundt 60 vi også og kommer til ha ca 13-14 kaker.

Skrevet

svigerinnen min i Finnmark hadde 20 kaker i tillegg til brudekaken. Hun sier at søring bryllup er " sult i hjel" bryllup. Altså alt for lite kaker. at det nesten er en generell oppfatning blant finnmarkinger. vet jo at folk fra sunnmøre og de trakter er ekstra glad i kaker, men at vi søringer er gjerrige på kakene, det vet jeg nå ikke. Stusser littt allikevel når jeg leser at folk har 4 kaker utenom brudekaken, synes det er litt for lite når det er snakk om over 40 gjester.

Jeg selv har 70 gjester, og har planer om å ha ca 12 - 13 kaker, samt frukt og konfekt.

Skrevet

Det blir bestandig kaker til gode. Vi har satt opp regnestykke i excel og hvis vi da regner 4 pers pr kake, finner vi fort ut hvor mange kaker vi trenger. 4 pers pr kake er mye, men sånn omtreng da...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...