Gå til innhold

Hva synes dere om Carmen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter en jente og navnet oeverst paa navnelisten for tiden er Carmen. Faren er fransk og vi oensker oss et navn som gaar baade her og der. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes egentlig det er litt kattenavn jeg... Synes dessuten det er mer spansk enn fransk (tenker bare spansk med en gang jeg...) Men hvis dere begge liker det så velger dere det!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker navnet Carmen. Venninnen min har kalt datteren sin det, og jeg bare digger navnet...

Lille Carmen derimot, er nå snart tenåring og har fått mye "pepper" på skolen for navnet sitt...(uskyldig erting som vinduskarmen, glasskarmen etc...men nok til å såre en liten jente).....men det vil man jo oppleve med mange navn...at barn drar assosiasjoner fra navn etc...

 

Carmen har spurt sin mamma om hun kan få skifte navn og om hvorfor hun egentlig heter Carmen....hele familien er ur-norsk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Det var jeg som nettopp svarte deg. (venninnen min som har kalt datteren sin Carmen)

 

Så først nå jeg, at mannen din er fransk!

Da hadde jeg ikke nølt, det må jo bare bli perfekt:=)

Det er så fint, at jeg ville gjerne kalt datteren min det....

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

 

Carmen er et spesielt navn, men det er bare kjempefint. Tenker på sangen til Marius Muller- Carmen. En av de fineste norske sangene som er skrevet. Synes ikke dere skal tenke på hva andre mener. Gjør som dere selv vil. :)

 

Lykke til:)

 

Ps: Har dere ikke hørt sanegn må dere høre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Om mannen din er fransk syns jeg det er rart å bruke Carmen,siden det egentlig er latinsk/spansk..hvorfor ikke et fransk navn som Martine,Charlotte,Charlene,Adelene,Celine,Stéphanie,Marie,,etc,etc..?Disse er jo lette å uttale på norsk også og ikke så veldig utenlandske.

Det første jeg tenker på når jeg hører Carmen,er Frk.Elektra..desverre...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldeles nydelig! Kunne godt tenkt meg det selv, men er ikke tøff nok :-) Og så må du jo bare benytte sjangsen når pappaen er fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...