Gå til innhold

1 kontroll overstått her også.


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg ble egentlig ganske skuffa. Min lege har det bestandig så travelt. Tok sånn prøve i fingeren og blodprøve i tillegg til at jeg ble veid. Da jeg måtte opp i gu-stolen, tok han ingen prøver. Han sjekket bare livmoren og livmorhalsen.

 

Kan jeg forvente meg at han tar prøver på neste kontroll? Da blir jeg litt irritert. Han kunne jo gjort alt som han skulle når jeg først var der.

 

Jeg blir ikke klok av dette.

Hva mener dere andre?

 

Foresten mente han at termin er 1/12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting til:

Han målte ikke blodtrykket, og jeg skal komme tilbake om 14- dager for å skrive journal. Da føler jeg i alle fall at han hadde det travelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da skjønner jeg at du er skuffet...rart han ikke gjorde alt han skulle når du først var der!? Jeg var på 1. kontroll i går, der ble alle papirer fyllt ut, tatt blodprøve, blodtrykk, GU med prøver, veid, urin +

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er stor forskjell på å ta kontrollene hos jordmor i forhold til lege.Jeg var på min første kontroll i går.

Hos jordmor.Vi gikk gjennom tidligere fødsler og hvor store barna var..Tok blodprosenten,vekta og blodtrykket...Som var litt for høyt desverre..Skal ta blodprøver neste uke på sykehuset.Printeren til jm streika i går så da fikk hun ikke skrevet ut blodprøve papiret.

Var inne i 30 minutt.Kjempe koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle ringe jordmor på fredag for å høre hva hun har å si. Det er jo så mye jeg lurer på som jeg ikke fikk spurt om. Det er så nytt for meg alt dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på det varmeste å gå til jordmor.Jeg anbefaler det alltid til mine venner.en får så mye bedre informasjon og de har alltid bedre tid en legen med sine 15 minutter....En time hos jordmor er 30 minutter.Første timen var dobbel så det var en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg masse til å gå til jordmor:)

 

Men jeg får vel bare trøste meg med at jeg får en ordentlig gu på 6 ukerskontrollen da. Og det er jo ikke sååå lenge til. Og han sjekket jo tross alt livmoren..

 

Han kommer vel ikke til å undersøke meg en gang til neste gang? Det har jeg minimalt lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4 gangs gravid og har aldri tatt gu under graviditet.Har fått vite at det er ikke nødvendig.De tar ofte livmor prøve på 6 ukers kontrollen etter du har født.Slapp denne gangen også:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar idefix:) Hva skulle jeg gjort uten deg nå:)

 

Håper jeg få rmer klarhet i ting når jeg snakker med jordmor:)

 

Hilsen en noe forvirret førstegangs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...