Gå til innhold

Hvor mye melk drikker barne deres i løpet av en dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes at min 7 1/2 mnd gamle baby drikker lite. Ca 170 ml eller mindre 4 ganger om dagen, MME.

Han drikker ikke noe annet (vann osv...) Spiser mat 3 ganger om dagen.

Hva med deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa mi drikker ikke mer enn max 200 ml mme i døgnet...spiser fast mat til alle måltidene i tillegg da selvfølgelig :-)

Skrevet

Gutten min er 8,5 mnd, og drikker 240 ml mme i døgnet. Skulle han bli sulten mellom middag og kvelds, så får han rundt 140 ml da også...

Skrevet

Gutten min på 5 mnd drikker ca 1 liter mme i døgnet han (5 ganger 200 ml flasker), og litt vann til grøten....

Skrevet

Jeg har hørt at de ikke skal ha over 5-6 dl.

:vet ikke:

Skrevet

Hvorfor står det på mme-pakken at 5-6 mnd gamle babyer skal ha (veiledende) 4-5 ganger 180-250 ml i døgnet da? Blir mye mer enn 5-6 dl det..........

Skrevet

Det med 5-6 dl i døgnet er når de har nådd en viss alder (en gang etter 6 mnd ihvertfall). Når de skal ha mindre enn 5-6 dl i døgnet må de også være oppe i et visst antall måltider med fast føde om dagen, men jeg husker ikke helt hva det var. Men du Lillegull har ingenting å bekymre deg for ennå ihvertfall. Jeg har aldri brydd meg om det som står på pakken med mme. Gutten min spiser det han vil ha, og etterhvert som han spiste mer og mer fast føde justerte han ned mengden mme av seg selv. =)

Skrevet

Takk for det, jeg har også hele tiden tenkt det at dette justerer seg etter hvert, og jeg merker det på han.. Han får litt grøt og middag nå, så det blir vel mindre mme etter hvert....

• 1 år senere...
Skrevet

Han drikker vel sånn passe.

Skrevet

Har samme problem, snakket med helsesøster om det.

hun sa at når de er i 6 mnd alder og litt oppover skal de ha 10-12% av kroppsvekten i væske, inkludert det som er i grøt o.l.

Skrevet

Hmm... min guttetass spiser ca 240 ml 4-5 ganger i døgnet, pluss ca 3 små måltider med feks grøt, fuktpurè, middagsglass o.l.. Men han er perfekt i vekt og lengde.. De trenger vel litt forskjellig disse småtassene også, akkurat som oss;)

Skrevet

p.s: anonym over her;) Gutten er straks 6 mnd:)

Skrevet

Min drikker ca 200, to ganger om dagen (tidlig om morgenen og rett før jeg legger meg) Så spiser han 2 ganger grøt, ett middagsglass og to fruktglass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...