Gå til innhold

ADHD barn og bleier?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om det er noen sammenheng mellom ADHD og sen bleieslutt hos barn? Sønnen min blir ikke tørr og jeg lurer på om dette kan settes i sammenheng med tissingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:) har en liten gutt paa 6 aar som nettopp har faatt diagnosen. han er nesten helt toerr paa dagen naa, pga medisiner, men maa ha nattruser fortsatt. tror nok at det har sammenheng med diagnosen:) trodde aldri han skulle bli toerr, men naar han beg paa strattera gikk det ikke mange ukene foer han gikk paa do istedenfor aa tisse i boksa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er noen sammenheng. Men barn med ADHD kan jo på lik linje med andre barn være sengevætere. Husker ikke nøykatig hvor gammel gutten min var da han sluttet med bleie( han er snart 11 nå, og husken til mammaen er heller dårlig om dagen hehe). Men det var før mange andre på samme alder. Da han sluttet sluttet han på dagen....og hadde kun 2-3 uhell etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var helt tørr på dagene når hun fylte 3 år, men hun er ikke tørr om natten enda (blir 4 i sommer).

Yngste bror min brukte bleie om natta til han var 5-6 år før han ble helt tørr. (han har diagnosen ADHD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge jentene til besteveninda mi har ADHD og begge var tørre på dagen før fylte 3 år og på natta noen mnd etter. Har lest mye om symtomer på ADHD, og har aldri hørt om at når de blir tørre har noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...