Gå til innhold

føde nå..uke 33+1


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Akkurat kommet fra jordmor,vært på vanlig kontroll.

Fortalte at jeg syntes at magen min hadde synket no veldig og at jeg kjente nedpress og at det var hovent å litt vondt da sambo å jeg har sex,og iåmed at han hadde vansker med å kjenne hodet når han presset på magen,så kjente han meg nedentil...

joda hodet var festet og livmortappen/munnen var helt flatet ut og moden for fødsel,men ingen åpning....hjelp..altfor tilig å føde nå...fått beskjed om å holde meg iro i 2 uker fremover nå..andre her som har født så tilig,er førstegangsfødene å alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er i samme situasjon som deg, men jeg trøster meg med at en venninne av meg fikk samme beskjed da hun var 34 uker på vei. Mormunnen var helt utflatet og hun hadde 1-2 cm åpning. Hun tok det helt med ro og gikk faktisk til termin. Så det trenger ikke skje noe enda, men jeg vil råde deg til å ta det mest mulig med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk mitt første barn 9 uker for tidlig pga svangerskapsforgiftning. Det gikk helt fint, selv om det var skremmende med et prematurt barn. Du er godt forbi 32 uker og det er viktig. Hvis du føder nå, vil det gå bra med barnet, men dere blir litt lenger på sykehuset og barnet må være på nyfødtavdeling en liten stund. Det kan bli litt problemer med amming, siden så små suger dårlig, og de trenger ekstra varme, noen trenger også litt pustehjelp, men det ville gå helt fint etterhvert.

Likevel hper jeg du tar det rolig og får gå til uke 37, det er selvsagt bedre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...