Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å overtale sambo?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Meg å en vennine skal reise til Barcelona i slutten av mai, men dette her er sambo så veldig imot. Han mener jeg ikke bør reise fordi jeg er gravid!

Jeg mener det er en av grunnene til jeg bør reise. Dette kommer antagelig til å bli den siste vennineturen min jeg kan ta på noen år, og jeg elsker jo å reise. Det er jo heller ikke noe farlig å fly under gradiviteten.

Når jeg reiser er jeg ca 24 uker, og syns dette er helt perfekt. Gleder meg til å tusle langs gatene, sitte på cafe og bade på stranda.

Men hvordan skal jeg klare å overtale sambo slik at jeg kan reise på denne turen? Tror ikke han forstår hvor mye jeg vil reise.

Hva hadde dere gjort, reist på tross av sambo, eller bli hjemme for hans skyld??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde nok dratt, for jeg vet han ville gjort det samme... så lenge du føler deg i fin form, er det ikke noe i veien for at du ikke kan dra. og du vil jo ta det mer med ro nå som du er gravid enn det du sikkert ellers ville gjort... hva er det han er redd skal skje da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reist uten tvil! Det har du så innmari fortjent! Hva med å snakke med lege/ JM og kanskje ta med typen? De vil garantert forklare at så lenge du er frisk og føler for det, er det ingen fare forbundet med å reise en tur såpass tidlig i sv.skapet. Selv reiser jeg en uke til Hellas i uke 30. Litt på tampen kanskje, men som du sier, det blir lenge til neste gang og jeg gleder meg vanvittig.

 

Kanskje det finnes brosjyrer eller noe du kan vise han?

 

Jeg tar sjansen og ønsker deg god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull og tøys, klart du skal dra!! spør han hva det er han er redd for! selv om du er gravid er du ikke syk!! og som du sier selv, det er definitivt bra å reise nå før barnet kommer, etterpå blir det nok vanskelig å finne tid!

 

Vi reiser på ferie i 3 uker i sommer til Frankrike, da vil jeg være 26-28 uker på vei. Det er på denne tiden at det begynner å bli litt tyngre, men man har absolutt godt av å komme seg litt vekk. Man tilpasser jo hva man gjør etter formen. Og det fins leger og sykehus også andre steder om det skulle skje noe!!! Spanske og franske damer blir gravide de også... hi hi

 

Jeg hadde reist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og svar jenter!

 

Han er redd for alt. "Tenk om det skjer noe der nede. Tenk om flyet styrter. Tenk om du spiser noe og blir syk....Tenk på barnet"

Tror nok jeg kommer til å reise... men irriterer at han skal gi meg dårlig samvittighet for det! Syns jeg fortjener en tur jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si til han at du drar uansett. Du har sikkert fått klar signal fra legen, så da skal det ikke være noe problem.

Det er jo ikke meningen at du skal ovetale han til å få lov til å dra. Syns det er noe du selv bestemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...