Gå til innhold

Hva er lurest når det gjelder permisjon??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Blir ikke helt klok på dette med permisjon.....

 

Jeg er lærer-vikar i 100% stilling, med jobb til 1.august. Har termin i oktober.

Har altså ingen garanti for at jeg har jobb til neste høst.

 

Mitt ønske er å være hjemme et år ekstra, og begynne å jobbe på skole igjen høsten 2008.Da er barnet vårt 1år og 10 mnd. Da må jeg i tilfelle melde meg arbeidsledig når permisjonen min går ut, og håpe på at jeg ikke får noe jobbtilbud, og kan motta arbeidsledighetstrygd og kontantstøtte.

 

Er det lurest for meg å velge permisjon med 100% lønn i 43 uker når jeg likevel ikke har en jobb å gå til?? Regnes ferie utenom permisjonen eller??

Når bør pappaen ta permisjonen sin??

 

Håper noen kan komme med gode råd!!

 

Synes dette er vanskelig å finne ut av. Vil jo helst være mest mulig sammen med barnet vårt da...

 

Er det noen i liknende situasjon?? Hva skal dere gjøre??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også et vikariat 100% fram til oktober. Har termin i oktober så det passer jo bra. Men sliter med hva jeg skal gjøre når permisjonsåret er ferdig, er også usikker på hvordan jeg skal gjøre det ang permisjonslønnen.... Synes dette er vanskelig jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, melder du deg som arbeidssøker må du også regne med at du søker etter jobb...kanskje får det.......og må begynne i jobb!!Hva da?

det er en sjanse å ta. Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet eller hva du er så sjansen for å reelt få jobb vet jeg ikke noe om. Kanskje du kan melde deg opp på en høyskole og ta fag? be om utsettelse og få noen kroner via statens lånekasse?

 

Klarer du deg med 80 prosent utbetaling av hva din lønn er får du jo garantert være lengre hjemme med barnet yten å være redd for å måtte begynne i jobb på kort varsel. Jeg har selv vært hjemme med 80% lønn og det merkes at det er noen kroner mindre ja. Jeg har utdannelse og fast jobb og har valgt å jobbe halv stilling kveldsvakter og helger, får da kontant støtte og slipper utgifter til barnehage og SFO og tjener dermed ikke noe mindre på å å kun jobbe halv stilling i forhold til full.

 

Pappa her i huset avviklet sin pappa perm på slutten av permisjonen. Da jobbet jeg full stilling.

 

Så sannelig ikke lett det der, penger må man ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...