Gå til innhold

Jeg blir så skuffa over meg selv. Tenkl å være sånn som meg........


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å trille en tur hver dag. Ca 5 km. Prøver å trille med litt tempo...for å få trim.

Men vist jeg skal være ærlig, så jubler jeg innvendig dersom det regner........for da "slipper jeg å gå trimtur".......

 

-Er det mulig??

Fatter ikke hvorfor jeg føler slik, og jubler, når jeg VET at da går ikke vekta ned, og da forblir jeg smellfeit...........

Hvorfor blir jeg ikke lei meg i steden....men nei, jeg jubler, hurra, jeg slipper å trille tur.......

 

Og i kjelleren, på gjesterommet står ei tredemølle.

Ei stor og fin ei.

Men blir den brukt da?

NOPE.............

 

Jeg orker ikke, ikke nå.

 

Men om kveldene når jeg har lagt meg, da tenker jeg på hvor mye jeg skal trimme i morra, og hvor mye jeg skal gå ned i løpet av så og så mange uker. Da er jeg supermotivert til å trimme.....når jeg ligger i senga.

 

Jeg gråter mine modige tårer når jeg skal bort, forde jeg er så feit, og ikke har noen ting å ha på meg.

Finner en del topper på xlint og generos, men de dekker faan ikke rompa jo...jeg må ha noe som går nedom rompa.

 

Jeg gråter når jeg ser meg i speilet og ser annsiktet mitt.

Hater å snakke med folk, forde da ser de dobbelthaka mi, hater å bli tatt bilde av, forde jeg ser så jævlig ut, annsiktet er så enormt, og dobbelthaka er så fremtredende..........

 

Det finnes ikke bilder av meg sammen med barnet mitt, forde jeg takler ikke at noen skal se hvor grusom jeg er.

 

Alikevel, alikevel stapper jeg i meg masse sjokolade og annet som får meg til å bli feitere.......

 

Hvorfor er ikke viljen sterkere?

 

Jeg vil jo ned i vekt.

Jeg vil snakke med folk uten å tenke på at de ser hvor feit jeg er heile tia.

Jeg vil handle normale klær.

 

Jeg er LEI av å gå i svarte t-shirt str xxxl..............og svarte tøybukser str 48/50................og å føle de strammer.........

 

Jeg vil ha sex med mannen min uten å slukke lyset.

 

Jeg vil at mannen min skal kunne stryke meg på ryggen, uten at jeg vrir meg unna sånn at han ikke skal kjenne valkene på ryggen min.

 

Jeg vil kunne gå på butikken uten at jeg konstant tenker på at nå ser de hvor feit jeg er..............

 

Tenk å kunne dusje sammen med mannen sin....jeg hæler ikke det, jeg er for feit.

 

Han sier han elsker meg, hele meg, men herregud, jeg vet hvordan jeg ser ut. Og det er ikke pent akkurat. Det ser jævlig ut.

 

Valker over alt, jeg kan ikke nyte sex, for jeg tenker at herregud, nå kjenner han valkene mine. Er ikke opptatt av å nyte, mann av å ligge slik til, og strekke armene slik at han ikke kjenner valkene mine.

 

HVORFOR er det da så vanskelig å gi slipp på sjokoladen, hvorfor juble når det regner forde jeg slipper trimtur........

 

Herregud for en selvdisiplin...........

 

Det er forjævlig å være meg.

 

MÅ TA MEG SAMMEN..............

 

Sorry, bare ett hjertesukk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... dette hørtes jammen ikke bra ut....må ikke tenke slik om deg selv.

Men vi har vel alle slike tanker om oss selv noen dager... Har du tenkt på grete rhode kurs? Det skal vist være meget motiverende da :o)

Eller sett deg ned å lag en plan for deg selv :o) Det er også meget motiverende :o) Ikke handle usunn mat! Heheh ;o)

 

Sjønner så godt den følelsen når det gjelder sex og berøring... er så kjiipt at noe som skal være en nytelse bare blir sorg.... Har nok sett meg selv i speilet å grint mange ganger... å være stor er ALT ant enn enkelt!!! Men jeg tror du kan klare det du vil klare!! :o) Det kan vi alle!!!

Så er det jo også tanken på om du muligens på et psykisk nivå saboterer deg selv.... det gjør alltis jeg... Og gå til en psykolog for å finne litt bedre ut hva du egentlig tenker å gjør kan jo også være en ide. Om det ikke gjør så mye for vekten din så letter det sikkert mye på sinnet :o)

 

Ønsker det all LYKKE TIL!!

Dette klarer du vettu! Du har jo tross alt gjordt mirakler før (født et barn) ;o)!!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff..Jeg får en liten følelse av at du er blitt overfokusert på dette med vekta di, og alt det andre du nevner i innlegget ditt.. da blir det veldig hardt å takle hverdagen.. jeg har hatt det på samme måten selv.. men etter jeg fikk hjelp av ernæringsfysiologer,så har jeg bare rast nedover... :)

 

Jeg har en diett, om du er villig til å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dietten går ut på 1900 kcal dagen.. for oss over 100 kg :)

 

Frokost 380 kcal (08.00)

 

50 gram musli

100 gram yoghurt/cultura.. (se pakningsvedlegget, forskjell på enkelte)

En frukt

 

Mellommåltid 190 kcal (10.15)

 

Valgfritt på frukt. f.eks en banan, 2 epler (60 gram pr), en appelsin.. :)

 

 

Lunsj 475 kcal (11.30-12.00)

 

2 brødskiver

valgfritt pålegg (se fettinnholdet) f.eks leverpostei, mager servelat, mager gulost.

Et eple eller appelsin

 

Mellommåltid 190 kcal (14.30)

 

valgfri frukt igjen

på lørdager kan man variere med 100 gram (190 kcal)Dream is for de som er glad i litt søtt i helga ;)

 

Middag 475 kcal (18.00)

 

Kjøtt og fjærkre 100 gram ferdig stekt

Pasta/ris 145 gram

Poteter 200 gram

saus må dere evt se på pakka..

 

Kvelds 190 kcal (20.30)

 

1 Frukt

eller 2 grove knekkebrød med magert pålegg

 

I tillegg til denne kuren må man drikke ensten opptil 4 liter vann hver dag :)) med vann blir forbrenningen fullkommen.. :)

Å gå minst 30 minutter hver dag.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk. ja du sier noe. jeg kunne ikke ha skrevet det bedre selv.. føler virkelig med deg. har akkurat de samme tankene og føler det samme ang sex med samboeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres egentlig ut som det er mer selvtilliten enn kiloene det går på. kanskje heller bbegynne med å lære deg å sette mer pris på deg selv. minsk kravene dine og la andre få være glad i deg. tipper at mannen din neppe legger noe særlig vekt på at du har noen kilo for mye. han er glad i DEG slik du ER, ikke hvordan du KUNNE vært.

 

rett deg opp i ryggen og slipp de positive tankene fram. et smil avgjøre mye mer av hva folk tenker om deg enn de kiloene du har.

 

vil du begynne å trene så start sammen med noen da vel. begynn på et treningssenter med fast program som andre også følger slik at du forplikter deg mer til å møte opp. velg sunnere varianter av det du allerede spiser. kle deg pent og vis fram den hyggelige jenta du sikkert er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SuperGunda

Er bare å ta degselv i nakken & gjøre det beste ut av det - eller hur? :) Personlig kunne jeg kanskje trengt en real støttegruppe for å få bort avhengigheta til sjokolade ;)

 

Fikk iallfall et godt råd - som jeg ikke syntes var så godt da jeg fikk det - som jeg har enorm glede av. Når jeg føler at jeg treffer Rock Bottom, låser jeg meg inne på badet med en god bok, kanskje litt musikk, pinsett, barbersaker, ansiktsmasker og alt annet som trengs for å få meg til å føle meg menneskelig igjen. Selv om jeg ikke er 30 kilo slankere når jeg kommer ut fra badet, er jeg i hvertfall ren og pen - og dessuten føler jeg meg mye bedre når jeg vet at jeg har pene øyenbryn, barberte legger, ren hud, etc...

 

Skulle forresten gjerne ha gått tur med deg, men regner med at vi bor på forskjellige kanter av landet uansett c",) Kanskje kunne du fått legen din til å henvise deg til en ernæringsfysiolog? Selv fikk jeg et lite kick av det & motivasjonen ble litt bedre for en stund.

 

Overvekta forsvinner ikke på dagen uansett hva vi gjør, så man må nesten ta en dag om gangen og forsøke å overtale segselv ut på tur. Var forresten lykkelig da jeg så det regnet idag jeg og - men nå har det sluttet... så kanskje jeg burde gå forran som et godt eksempel & tvinge meg ut av godstolen nå... Ja.. Gjør det da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

 

Æsj, det er da bare en (elendig) unnskyldning.....for å slippe.

Selvdisiplinene er ikke bedre, ei heller viljestyrken.

 

Og da sier jeg til meg selv at å gå trimtur med bagvogn i regnvær, nei, usj, det er ikke noe særlig.........

 

Skjønner du?

Bare humbug egentlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.... Ligner litt mine dårlige dager....

 

MEN.... redningen kom ved at jeg meldte meg på et Grete Roede kurs.. Det er veldig bra for motivasjonen, fordi du vet at alle får vite om du har vært flink eller ei, samt at det trigger konk.instinktet litt... Jeg har nå gått ned ca 15 kg på GR kurs...og skal fortsatt ned 10-15 kg til... Har nå full tro på at det skal jeg klare!!

 

Mitt beste tips... GR kurs eller finn deg noen i samme situasjon som du kan ta tak i dette sammen med...

 

Lykke til... Husk at det er ikke amnge kg ned som skal til før du merker det på kroppen og føler at ting er i ferd med å ta riktig retning....

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal finne en venninne eller venn som også vil gå ned i vekt. Avtal faste tur-tider, og vær bestemte på ikke å bryte avtaler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...