Gå til innhold

:-(


kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir jeg ikke gravid da? Idag har jeg en dårlig dag altså... skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å få barn? Hadde aldri trodd at jeg skulle måtte på utredning... kan vi ikke bare ha en knapp da som vi skrur på når vi er klare til å få barn, og da kommer de. Kunne der ikke vært et sted hvor vi legger inn bestilling? "vil gjerne bestille en jente i 2007, en jente i 2009 og en gutt i 2010, tusen takk". Sukk... blir nummer tre virkelig tidligst i 2010?

 

Skulle egentlig ha hatt termin 13.mai 2006 jeg da...min første. Forstår ikke hvorfor dette hender oss, hva har vi gjort galt? Dette året har 5 av mine veninner gått gravide, en har nettopp født, en annen termin nå snart... jeg har mensen jeg. Dette tar sånn på, prøver mitt beste å være positiv hele tiden. Ikke "hvis" jeg blir gravid, men "når" jeg blir gravid. Vet jo at det kommer til å skje, men når? Og hvordan? Orker ikke å bli utredet mer. Orker ikke flere undersøkelser, føker at kroppen min har blitt innvadert, vil ha kroppen min tilbake. Sex er ikke gøy lenger, alt er timet... Jeg hadde så lyst å få mitt første barn før jeg er 30, men det skjer ikke.Så nå er målet å bli gravid og holde på spiren før jeg er 30...det er fremdeles mulig.

Det bare må skje denne syklusen, ellers tror jeg ikke at jeg orker mere falske håp og å være positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå, jeg kjenner så godt igjen det du beskriver. Det er så forferdelig for man er jo så hjelpesløse. Det er liksom ingenting man kan gjøre enn å vente og se. Og det er så urettferdig at det skal være sånn ass!

 

Jeg prøver hele tiden å finne på ting som kan gjøre at jeg får noe annet å tenke på, men det er jo ikke så lett det heller bestandig. Har ihvertfall bestemt meg for å gjøre noen jeg har drømt om lenge. Det er jo litt trøst å tenke at det vil jeg neppe få gjort med barn...

 

Jeg er jo tydeligvis litt yngre enn deg, så det er kanskje ikke noe hjelp i det jeg sier. Ville bare trøste litt jeg, for jeg vet så godt hvor vondt det føles.

 

Jeg kjenner en som ble gravid alt for fort med første, så prøvde de i fem år på neste, og så kom tredjemann plutselig litt uplanlagt.. Hun sier at det aller beste er å lengte etter barn før man får det. Det tenker jeg ofte på, og det er nok noe i det. Selv om jeg skulle ønske jeg slapp å vente.

 

Sender masse gode tanker til deg, og gleder meg til det lykkes for deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det varmer å bli lyttet til... må jo ta meg sammen, men trenger også slike dager. En ting er sikkert, blir jeg gravid så skal jeg nyte å være kvalm, og nyte sertene ved fødselen. Før ville jeg ikke bli gravid, var kjemperedd for graviditet og hadde fødselsangst, men nå er jeg klar! kansje det er bra på en måte at det tar tid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Vil bare gi deg en liten klem fra meg og si at jeg skjønner at du blir motløs og at jeg kjenner meg igjen i det du skriver- bortsett fra at jeg aldri har vært gravid, da. Alle mine venninner er gravide eller har små babyer- og jeg blir ikke gravid. Men vi får PRØVE å bite tennene sammen og smile falskt, så kanskje vi orker å prøve litt til?

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... :-) Kjekt at dere bryr dere... Håper at Mai er måneden for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...