Gå til innhold

Går det an? Er det normalt?


Yara

Anbefalte innlegg

Går det virkelig an at jeg ser sparkene utenpå magen så tidlig?

 

Jeg er 18+0 i dag, men har kjent det jeg har trodd at var spark siden ca 16+5. Men da var jeg så usikker, nåer jeg mer sikker på at det er spark. Kan likesom ikke fatte hva annet det er som dulter borti meg inne i magen sånn :)

 

I sted kjente jeg et spark inne i hånda mi, så tok jeg bort hanåda, og da fikk jeg se at magen hoppet opp. Er det virkelig mulig allerede nå? Hva annet kan det være i såfall?

 

Jeg kan jo legge til at jeg er førstegangs, og at jeg er tynn (jeg har ikke noe fett på magen, så kanskje det lettere sees da?)

 

Tenk om det er babyen da!!!! I morgen skal vi på UL, ååååå som jeg gleder meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp, det er mulig. Jeg har kjent liv i magen fra ca. 15+6. Fikk kjenne spark i hånda par dager etterpå. Og jeg er også førstegangs og tynn. Siden da har jeg kjent liv så å si hver dag.. å deilig.. Jeg er forresten 20+5 i dag

 

Gled deg til UL. Det er bare fantastisk å se babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er nok babyen du så. Jeg så ungen snu seg i uke 15. Og det var kjempetydelig. Lang, langt nede når jeg lå på magen. Er også veldig tynn så den ligger jo rett under der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter:)

 

Gleder meg sånn til mannen min kommer hjem. Da skal jeg drikke et stort glass vann og legge meg ned med bar mage i håp om at han også skal få se det:)

 

Men en ting til.. Jeg kjenner ikke mer en et par-tre spark hver gang. Er det vanlig? Kjenner det flere ganger om dagen, men bare få spark hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Den ligger i en slags søvn hele veien nå. Du vil merke mer når den begynner å ha lenger våkenperioder og du merker forskjell på når den sover og er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner forsiktig, par spark om dagen ja. Så dette er heeelt normalt. Jeg kjente best når jeg la meg for å sove. Men etterhvert kjenner man mer og mer. Nå kjenner jeg nesten døgnet rundt, og lille kan finne på å vekke mammaen sin mitt på natta med sin lek i magen, he he.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk et glass med sterk saft. Og legg deg ned. Så skal du se det blir liv.

Forresten så kjente eg bare et spark om dagen gjennom hele svangerskapet. Jordmoren sa dette var normalt. Morkaken lå mellom babyen og magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter! Skal prøve det med saften jeg!:)

 

Masse lykke til videre! Og takk igjen for svar! Nå skal jeg abre slappe av og kose meg med at det faktisk er babyen som sier hei til mamman sin. (Tenk at jeg kan bruke ordet mamma om meg selv da, helt utrolig, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...