Gå til innhold

mange som lurer og noen som kan svare? hvor smører man olje for å unngå å revne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror de smører på mellomkjøttet.. liksom mellom rompehull og skjeden.. Og litt rundt åpningen der.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et svenskt blad for gravide her om dagen og der sto det noe som jeg aldri har hørt om før. Man skulle ta en 10 cm lang bit av gassbind, dynke 7,5 cm av den i olje og føre den 7.5 cm inn skjeden. Denne skulle være der inne noen timer og man skulle deretter tøye med fingrene inne i skjeden. Her inne har jeg bare lest om smøring av mellomkjøttet (hater det ordet der). Kanskje en kombinasjon av begge kunne vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste også det i det svenske bladet.. Men det hørtes ut som at det var for å utvide skjeden før fødsel, ikke bare for å smøre for å unngå revning? Er ikke sikker altså.. merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker seg hvor barnet kommer ut, så er det vel naturlig å smøre i området rundt skjeden, både foran bak og på sidene. Jeg tror ikke jeg ville ha puttet noe inn i skjeden, gasbind eller noe annet. Det kan jo være en viss fare for infeksjon dersom livmormunnen har åpnet seg.

Jeg smurte forrige svangerskap og sprakk ingenting, men det er jo ikke dermed sagt at det var smøringen som gjorde utslaget. Jeg pleier å smøre meg etter dusjen, mens huden fortsatt er våt. Pass i allefall på å være nyvasket så ikke du drar bakterier fra anus frem mot urinrøret. Da kan du få urinveisinfeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere smører da utsiden av leppene også? hele veien? innenfor leppene også? syntes ikke dette var så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smør de indre kjønnsleppene også. Skal gjøre det denne gangen jeg. De var bare lørv etter forige fødsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. det er jo ikke tørt der. syntes det er litt vanskelig å smøre dem jeg. får ikke masert der eller? bare smøre vanlig over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min grandtante Rekkeba fortalte meg for noen år siden at hun smurte seg inn med lakseolje fra navlen og ned............dette var visst et gammelt kjerrringråd fra lofoten!!!

håper d hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke smurt en millimeter jeg. Og revnet ikke dene gangen. (er nr 3 da men) Tror det kommer mer an på hvordan man presser i den siste fasen når hodet er på vei ut. Hadde kjempeflink jordmorstudent som hjalp til denne gangen og det gikk supert. Hardt å holde igjen når hodet står i åpningen men det hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...