Gå til innhold

Bilbelte for gravide??


Meggy B - har født!

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes bilbelte for gravide og hvor en kan få tak i det? Jeg syns jeg har lest det et sted... Jeg skal på biltur, og vil helst være sikret best mulig i tilfelle noe skulle skje... Har hørt at babyen kan bli klemt eller kvalt hvis en bruker vanlig bilbelte.

 

Håper noen vet noe om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på linken på siden her til babyshop: stort bilsikringssalg. Så de har gravidbelte til selgs der.

 

Har hørt om noen som har mistet ungen under en kollisjon hvor de ikke har brukt sånt belte... best å være på den trygge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en på Skravlesiden som jobbet i Tryggtrafikk eller noe lignende som sa at det ikke var noe tryggere med gravidbilbelte, hvis man passet på at belte lå under magen så var vanlig bilbelte like trygt. Gravidbelte var bare noe som barnetingprodusenter hevdet var så mye tryggere for å få solgt det.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du får kjøpt det der de selger bilseter for barn. Jeg kjøpte mitt på Bilextra. Det føles trygt og godt å vite at man sikrer barnet best mulig hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Jeg tør ikke ta sjansen på at det kun er et salgstriks...hvis ulykken skulle være ute og jeg har gravidbelte og det allikevel går galt, så har jeg ihvertfall gjort det jeg kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig! Det er mer et salgsargument for å melke småbarnsfamiliene enda mer. Dem er flinke til å spille på sikkerhet og trygghet (kanskje falsk som så dan.) Det er altid godt å vite at barnet har det trygt og at vi gør barnets beste, men alt er en kalkulert rissiko. Skal du begynne dette løpet, bør du kjøre en ny sikker bil som jeg tror vil være langt bedre enn et slikt bilbelte. Hvor skal slikt egentlig ende? Jeg ser formeg hele senarioet. Der hvor jeg bor er det mellom 500 og 1000 meter til et vann, det er ulent terreng (noe høye fjell) osv... skal jeg be ugen gå med vest og hjelm hele dagen?... nei en plass må vi kalkulere rissiko. Vi kan ikke sikkre oss mot alt! Men gjør tilverelsen så trygg som mulig med sund fornuft. Jeg lar nok et slikt bilbelte henge fint i hylla i butikken der den er! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som et lite tillegg.... Er det noen som klarer å passe på at selen til en hver tid ligger under magen når man bruker vanlig belte? det har aldri jeg klart hvertfall, og i det minste ikke før magen er veeeeldig stor. Det er en liten utgift - eller kjøp brukt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart halvveis i graiviteten og regner med at min lille baby er like sårbar som en som har blitt stor i magen. Jeg har derimot ingen særlig mage å legge beltet under selv om den har blitt litt større. Vil jo tro det har en positiv effekt å da kunne ha en graivdpute som hjelper til å holde beltet unna magen min. eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt gravidbelte! Er kjempefornøyd, den sørger for at setebeltet ligger under magen, og var ikke ubehagelig. Var veldig dyr hos Oolsen i Stavanger (400,-)...sendte mannen ut for å kjøpe og han bare kjøpte...jaja, nå har jeg ett i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...