Gå til innhold

Hva er "jentepuls" og hva er "guttepuls", og hva er "jentemage" og


Gjest

Anbefalte innlegg

hva er "guttemage"?

 

Har noen lyst til å prøve å gjette på meg? Vet ikke hva det blir da, så kan ikke komme med noen fasit før barnet er født:)

 

Iflg noen vises det ikke bakfra at jeg er gravid.

Puls tidligere us: 140, sist 130

Har vært kvalm, kvalm og kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jentepuls skal visst ligge fra 140 og oppovover...

mens guttepuls har jeg hørt er fra 140 og nedover... sånn i gjennomsnitt hele veien liksom...

 

gutte mage er hvis magen er ganske spiss, og man ikke kan se bakfra at man er gravid... (men det er det på meg og, og jeg skal ha jente... ).

 

jentemage skal visst være rund, og litt mer på sidene...

 

I følge dette venter du en gutt... hihi:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ofte får høre, da:) Glemte å nevne ringtesten, den går i sirkel, og det har den "alltid gjort" i forhold til dette svangerskapet, den har tom vist riktig i forholdt til kjønn på de 2 andre vi har.

 

Kinesisk fødselskart viste også riktig på de to vi har fra før og viste jente denne gangen.

 

Det er så spennende og jeg har så syyyykt lyst til å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du ikke vite det på vanlig UL? Det fikke ikke vi, så vi dro på 3D i byen. koster litt da men, er såå verdt det. da fikk vi vite det:o) anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tom to ganger på ul, men lillen var så beskjeden at h-n knep sammen så godt h-n kunne:) Tror ikke det er 3d-ul her hvor jeg bor:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der kan så absolutt være en jente,min venninne hadde guttemage og hjerteslag på120 på jenta si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg sier man at hvis du bærer en gutt blir du vakker, men ei jente stjeler sin mors skjønnhet..

 

Jeg tror ikke noe på dette, men går med en liten gutt, og det synes ikke bakfra, og jeg har ingen hevelser noe sted. Skal ikke uttale meg for myeom det med skjønnhet..

Er jo "bare" i uke 31 da, men likevel. Jeg(lillegutt) har alltid hatt 140 i hjerteslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge ultralyd venter vi gutt. Hjerterytmen har hele tida ligget på 150-160, og det er jo tegn på jente har jeg skjønt. Og jeg har vært ekstremt kvalm (tegn på jente). Men tror jeg har "guttemage". Tror ikke man skal tro så mye på form på mage og hjerterytme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare tull. Alt er avhengig av person og aktivitet på det tidspunktet. Du vet jo med deg selv..pulsen varierer.

 

dette har jeg og min jordmor funnet ut av etter at jeg nå snart har en av hver. magen er spissere denne gangen, på tross av at det er jente feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke noen kan ha alle disse tegnene som bare peker i en retning og at det skal stemme:) Men det er jo litt artig likevel da. For gutt eller jente, samme det, ikke noe mindre kjærlighet på den lille likevel:)

 

Men skal gladelig innrømme at jeg er så nysgjerrig atte at.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med puls tror jeg ikke lenger på. Mine to jenter hadde under 140 hele veien. Nå er det gutten som kommer(har vært på to ultralyder)og han har puls hele tiden over 140 :)

 

Men magen derimot merker jeg forskjell på. Kan godt skjønne at de kaller det for fotballmage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, det er nok bare tull. Men man har jo gjettet til alle tider, og det er jo litt artig å høre hva folk har brukt som tegn, nesten av historisk interesse..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til meg er det flere som har barn av begge kjønn som gjetter at jeg får jente da jeg har typisk spiss mage. Har også vært mye kvalm og er endel plaget med halsbrann. babyens hjertelyd ligger på rundt 148-143 og på ringtesten går den sidelengs, mens iflg kinesiske horoskop blir det gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel..

mine gutter har alltid ligget over 146 i puls.

ifølge noen har jeg typisk jente mage, og andre sier jeg har typisk guttemage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...