Gå til innhold

Til dere som ble gravide på et "øyeblikk"....


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

fra en sliter.....(prøvd 2.5 år nå, huttetu). Hvor ofte hadde dere sex rund unnfangelsesøyeblikket og visste dere omtrent når eggløsning inntraff? Eller bare klaffet det? Er litt nysgjerrig på hvordan dere "ikke-slitere" opplevde omstendighetene rundt det å bli gravid. For oss blir det en stressfyllt periode en gang i måneden, bruk av EL-tester og masse styr....Det burde egentlig ikke være sånn, men blir det selvsagt etter x antall misslykkede forsøk.

 

Hvordan var det for dere?

 

Hilsen ei som fortsatt håper det klaffer naturlig - men venter på IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg sluttet på p-pillen i romjula etter å ha gått på de i 7 år, da en venninne av meg sa at de ofte hang igjen i ca et år, så jeg tenkte at jeg kunne jo alltids slutte... Med det resultat at jeg ble gravid én måned etterpå, folsyre var ikke i min villeste fantasi ennå, og småen var med på et par fuktige byturer før jeg visste om det. Jeg er ferdig student nå til sommeren, og hadde planer om å jobbe i minst 6 mnd for å få en grei inntekt, men nå blir det jo ikke akkurat slik :) Så det var litt av et sjokk og tider med dårlig samvittighet.

 

Vel, over til spørsmålene dine: Vi hadde ikke sex mer enn normalt 3-4 ganger i uken, og jeg hadde hørt fra flere venninner at man kunne bli gravid midt imellom to mensperioder, uten at det var i tankene mine da (skulle jo ikke bli gravid ENDA!) Så her bare klaffet det maksimalt tydligvis, så slik kan det gå.. tiden til forberedelse ble jo ikke lang, før vi plutselig sto midt oppi det, men vi er selvfølgelig overlykkelige!

 

Lykke til videre, det ordner seg helt sikkert for dere! Krysser fingrene masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det litt spesielt da vi bor veldig langt fra hverandre så stresset var mest å boke flybiletter til rett tid :) Hadde 3 pp men det klaffet på förste forsök vi var sammen på egglösning. Da hadde vi sex tre dager för og på egglösningsdagen.

 

Håper det snart klaffer for dere også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du.. :0)

Huffda, kan tenke meg det er slitsomt å holde på så lenge uten resultater ja...her klaffet det veldig fort, jeg sluttet på pillen i januar og var gravid i februar!! Det eneste jeg følgte litt med på var når jeg hadde eggløsning,så jeg visste når det var størst sjangs....hadde sex annenhver dag da og krysset fingrene...må jo innrømme at jeg lå meg litt med beina høyt etterpå, hihi....og unngikk og gå på do før morgenen etter :0)

Dette funket for oss.....håper virkelig spiren deres sitter snart!!! Krysser fingrene for deg jeg...xxxxxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Uff, kan godt skjønne du er frustrert.

For oss også klaffet det ganske så fort, jeg sluttet på p-pillen i slutten av januar, da hadde jeg gått på den i maaaange år. Var på en gu undersøkelse for å sjekke at alt var ok, og fikk høre der at jeg måtte regne med det kunne ta lang tid, kanskje opptil 2 år, med å bli gravid pga lang tid med p-piller og alder.. Jeg er 30..

Kjøpte el-tester og hadde sex rundt egg løsning. den måneden vi ble gravide, fulgte jeg en spesiell "oppskrift" jeg fikk på en av sidene er inne, som ga full klaff!! :) :

Ha sex på dag 10 etter 1. dag mens, og så annenhver dag en uke.

Gutten kan gjerne "tømme" seg på dag 5, men ikke sex før dag ti.

Dette klaffet for oss, så nå er jeg da 6+4 !

 

Håper dette kan klaffe for dere også!!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

For oss så klaffet det bare. Slutta på pillene i jula og ble gravid ca 1. januar - dessverre så mista jeg i uke 6. Var på ultralyd og fikk konstantert sa, men også at ny eggløsning var på vei.... Og ble gravid igjen! Nå er jeg 11+1 og håper og spiren denne gangen har tenkt til å bli hos meg.

 

Ang el og sånt, første gangen klaffet det bare, og andre gangen visste jeg jo sånn omtrent når eggløsning var.

 

Håper det lykkes for dere snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest leelu23 *28.11.2006*

Uff- så urettferdig at noen må slite mens andre blir gravid bare man ser på de..

Vi ble gravide i 2 pp.

SLuttet på pilla 19 jan. testet positivt 19 mars på ikm dagen.. brukte m.a.o 2 mnd.

Vi prøvde oppskriften med sex annenhver dag fra dag 10 - hvor mannen tømmer seg 5 dager før man starter..

 

Håper inderlig det sitter en spire hos alle slitere snart!! Ingen fortjerner å streve sånn med noe som egentlig blir sett på som "enkelt" av utenforstående..

Vi ble selv tatt litt på sengen. Hadde forberedt meg mentalt på at dette kunne gjerne ta ett år og vel så det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Vi stresset en del vi også før det klaffet. Brukte "oppskriften" som har stått på sidene. Det vil si at en starter med å ha sex 10 dager etter 1. menstruasjonsdag også annenhver dag fremover. Jeg hadde parallellt oversikt over min eggløsning ved hjelp av eggløsningstester for å se om jeg hadde eggløsning. Jeg var veldig stresset etter å bli gravid etter en MA i fjor høst, så det er mulighet til å få det til å klaffe selv om en stresser med det. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!! Nå lurer jeg litt på det her med at "mannen tømmer" seg. Hva mener dere med det? At han har utløsning 5 dgr. før dere har sex første gang etter mens (dag 10).? Dvs. bare utløsning, ikke sex?...og så fyrer dere løs med sex annenhver dag frem til dag 17? Har også prøvd dette før, men uten den "tømmingen". Kanskje det er et knep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første mann så planla vi det egentlig ikke, annet enn at vi sluttet med prevensjon.

Hadde vært borte to uker på ferie, kom hjem, hadde sex første kvelden, hvorpå vi dagen etter dro til mine foreldre og ble en uke. Der hadde vi ikke sex ;)

Jeg var ikke klar over at jeg hadde eggløsning på det tidspunktet.

 

Nå er vesle smurf 13 mnd og skal får en lille søster eller bror utpå senhøsten.

Denne gangen visste jeg at jeg kunne ha eggløsning, var 14 dager etter første mensdag. Men av en eller annen grunn ble det heftig på sofaen etter jobb, og nå sitter forhåpentligvis spire 2.

 

Krysser fingre for at det ordner seg for dere også. Men etter å ha prøvd så lenge så bør dere nok teste sæden hans tror jeg.

 

Hilsen

Snart mamma til 2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ille å være sliter. Vi slet, vi også. Etter 7 pp gav jeg opp EL-tester - før det hadde vi ventet 3 mnd på at jeg skulle få mensen igjen.

I 8. pp fant fastlegen alvorlige celleforandringer (jeg hadde ikke vært til GU på over et år). 3 mnd senere ble jeg konisert (fjernet en del av livmortappen), og fikk beskjed om å venter ihvertfall 1 pp før vi prøvde igjen. Vi klarte det 2 pp senere. Vi hadde sex dag 12 og dag 19, og jeg pleier å få EL ca dag 22, men kjente på meg at EL kom litt før den pp - det må ha vært på dag 20. Nå er jeg 10 uker på vei. Full klaff, altså - 18 mnd etter at jeg sluttet på p-piller.

 

Vår erfaring var at stress ødela for sexlivet (alt stress, men dette var verre enn noe). EL-tester stresset veldig. Jeg var klar for å tempe fra neste pp., men slapp altså det. Jeg kjenner etterhvert veldig godt når det nærmet seg EL, og blir veldig premenstruell akkurat før. For å minske stresset fant vi ut at vi skulle gjøre akkurat som vanlig, ikke sex ekstra ofte, men når vi hadde lyst. Jeg maste nok ekstra på mannen hver gang det nærmet seg EL :) men det var mindre enn da jeg slet med EL-testene (som aldri ble positive!).

 

Jeg har ingen gode tips, for oss var det plutselig uventet igjen at det skulle gå. Men stress var definitivt en nedtur - ikke minst for forholdet. Nå som du venter på IVF trenger forholdet alt det overskuddet dere kan finne - kanskje det finnes en middelvei mellom masse styr og gi helt opp å få det til på den vanlige måten? Det klaffer nok til sist! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på pillen i november. De første to mnd tenkte vi ikke på eggløsning men hadde sex når vi følte for det. Men det ble ikke barn av det..

3. mnd begynte jeg med eggløsninstester, og gud bedre meg hvor mye mer stressende ting ble da. Da hadde vi sex hver dag i 6 dager i dagene før og etter EL- og det er mer enn vanlig for oss iallefall... Men mensen kom..

Jeg ble gravid på 4pp - også da hadde brukte jeg eggløsninstest. Jeg hadde influensa og det var ikke aktuelt med noe sex dagene før El eller etter.. Så dagen jeg testet positivt hadde vi sex to ganger og det var egentlig det.. Jeg tok slimløsende hostesaft et par dager før og inntil EL - kanskje det gjorde susen??

Tror det er lettere sagt enn gjort å ikke stresse og ikke tenke så mye på det.. Jeg synes det var to mnd der jeg nesten bare tenkte på å bli gravid. Først var det å vente på EL, og så var det å håpe på at mensen ikke kom. Så jeg misunner deg virkelig ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig si at første tre gangene ble jeg gravid raskt mellom 1 og 3 måneder tok det.Prøvde ikke aktivt med å bli gravid.Men levde etter skjer det så skjer det.

Denne gangen prøvde vi i 7 mnd før det klaffet.Måtte ta pergo kur for å få bedre eggløsning.Men jeg hadde gitt opp.Hadde sex på dag 10 og på dag 13.For på dag 13 hadde jeg positiv el test.gav litt f...den måneden.Tenkte at skjer det ikke så er det greitt.Ble vedlig overrasska da jeg fikk positiv graviditets test.Forstod det nesten ikke.Hadde hatt sex tre ganger.En kjappis på dag 13 på ettermiddagen og en på kvelden...Jeg stressa ikke så mye med det den måneden.Dvs februar for min del.Tror desverre at om en stresser fælt så er det vaskeligere å bli gravid.Fordi om noen påstår at det ikke har sammenheng.

 

Ønsker deg masser av lykke til.Håper det snart klaffer for dere det hadde vært flott:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange forskjellige skjebner, det er sikkert. Og det er rart hvordan enkelte må ofre så mye tid på noe som andre igjen ser på som en selvfølge... Jeg, for min egen del, hadde vel ikke planer om å bli gravid før neste år. Har ikke hatt oversikt over min egen menssyklus(kjente jo på kroppen når det nermet seg), har ikke spesielt ofte sex med kjæresten min, og hadde ikke noe begrep på hva som var den mest fruktbare fasen i syklusen. Men av en eller annen grunn hadde jeg fått for meg at rett etter mensen var en "sikker periode"....smartingen... ;o) Så på ferien vår i Mars, rett etter mensen, hadde vi sex to dager på rad uten prevansjon. To dager etterpå fikk jeg ømme pupper(på helt feil tid i mnd), og jeg begynte å få en anelse om at min "sikre periode" kanskje ikke var så sikker... Nå er jeg i alle fall gravid! Og barnet kunne ikke vært mer velkommen! Når jeg hører hvor lenge dere har prøvd, er det ganske sykt å tenke på at vi prata om hvordan vi "måtte vente til Juni med å prøve, slik at vi skulle få et vår-barn"...det trenger jo ikke være så enkelt! Verden er urettferdig! LYKKE TIL VIDERE, x-er fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ble gravid etter å ha hatt én mens etter p-pille slutt i sommer. Så det gikk fort. Gjorde ikke noe spesielt. Bare regelmessig sex egentlig. Tenkte det ville ta tid - det var visst feil =)

 

Uheldigvis mistet vi jenta vår da hun ble født så altfor tidlig i 6. mnd. Det var en god trøst da å bli gravid bare 6 uker etter fødselen. Da også bare tok vi det som det kom. Trodde det ville ta tid denne gangen også, og hadde den innstillingen, men det gikk jammen fort da også.

 

Håper virkelig det klaffer for dere snart. Det barnet er veldig heldig, som er høyst ønsket her i livet. Masse lykke til til dere begge =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK alle sammen for hyggelige svar!! Dere er så heldige med en liten spire i magen - og jeg ønsker dere all lykke fremover!! Kanskje jeg girer ned noen hakk og slapper av litt (igjen) da jeg leser på hvilket dager dere mest sannsynelig ble gravide. Vi forstår ikke helt hvorfor det ikke klaffer, for vi er begge utredet og alt er som normal. Har en liten gutt på 3.5 år som er mitt lys i hverdagen.Nå håper vi bare på et lite mirakel til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ble jeg gravid i andre pp, og denne gangen 2 mnd før vi hadde tenkt å begynne å prøve igjen :o) Første gangen hadde vi nok sex 3-4-5 ganger i uken, og tenkte ikke spesielt mye på når det var fare på ferde osv. Denne gangen hadde vi sex 1 gang, men jeg visste at det var på et "farlig" tidspunkt, og jeg ble jo ganske riktig gravid denne gangen også.

 

Ønsker dere lykke til! Vet vi er kjempeheldige som har fått det til så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sluttet på p-pillen 19.januar, og er i dag 8+2 uker på vei, såd en satt etter 2 mnd.

Jeg tenkte med meg selv at dette ikke var noe stresse med, det kan ta lang tid og det var jeg forberedt på, dessuten er jeg ung og har goooood tid, og vi hadde relativt lite sex egentlig, bare levde helt som normalt og tok det som det kom.

Og der satt den gitt, litt fortere enn forventet. Men selvfølgelig veldig velkommen!

 

Dette har du sikkert hørt 1000 ganger og er lei av, men jeg har lest MYE her inne på BIM, og alle de som "sliter" de prøver for hardt for å si det sånn, vet det er vanskelig å ikke tenke på, men bestemm deg for å slutte å prøve, sett bort PC'n og gjør andre daglidagse ting. Ha sex som normalt, Begynn med en hobby som tar opp tankene dine. Nesten alle "sliterne" jeg leser om er så opptatt av EL og slim og dill og dall at det er til å bli sprø av, jeg ante så vidt hva eggløsning var jeg før jeg fant denne siden.

 

Håper du klarer å slappe av, og at det blir baby på deg, noe det helt sikkert gjør, bare nyt livet samtidig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...