Gå til innhold

Overreagerer jeg? Håper dere kan svare.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en kjæreste som er utrolig svak for vakre kvinner. Kommer det en fin jente på nabobordet når vi er ute å spiser ser jeg han blir så forstyrret at vi kan nesten ikke føre en normal samtale. (De kan jo ikke gjøre to ting på en gang:) Og han prøver å late som han ikke ser men han får jo masse ticks og greier ikke slappe av. Jeg er egentlig ikke sjalu. På kontoret har han en sekretær guttegjengen beskriver som rålekker. Men da er ikke jeg der og da plager det meg ikke.Vet jo alle menn liker fine jenter og ser, men det er så merkbart på kjæresten min. Er vi i syden ser jeg han peiler ut bikinibertene første dag for så å ha et øye til de resten av ferien. Overreagerer jeg? Må si jeg ofte blir litt dårlig humør at en fin jentes utseende kan sette han så ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke så veldig kjekt ut. Har du snakket med han om det og fortalt han hvordan du har det med det? Det burde jo være mulig å ta seg litt sammen hvis han vet at det er plagsomt for deg.

Prøv å ta det opp med han om du ikke har gjort det. Jeg må innrømme at det grenser jo nesten til det komiske sånn som du forteller det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ikke liker det når det blir så ekstremt.

 

Men en ting jeg ikke er enig med deg i, og det er at det er greit når du ikke er der. For min personlige del er det mye bedre mannen min sier noe om andre damer/ser på når jeg er der, for da er det så tydelig at han ikke mener noe med det.

 

men jeg synes kanskje mannen din er litt ekstrem da... Hvis han heller faller bort og mister kontakten med deg når en fin dame er i nærheten av han, synes jeg det blir feil. Og det forstår jeg du reagerer på.

 

Synes du skal ta det opp med han jeg:) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har faktisk tatt det opp med han. Og han mener han ikke ser. Så nå prøver han å ikke vise at han ser. Me ser jo på kroppsspråket hans at han har oppdaget jentene. Ut med brystkassa, rette på håret, lufter på genseren- blir jo svett stakkar osv. Greit men kan ta en kikk, men han blir så satt ut. Kan jo legge til at jeg er en veldig fin jente selv (sies det). Men jeg har forlengs oppdaget at det er ofte menn med fine damer som glor mest. Gjerne en egenskap de legger stor vekt på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det samme mot ham! Snu deg etter kjekke mannfolk og småflørt litt, så kanskje han skjønner litt mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks samboer var noe i samme bane som det din samboer er. Han snudde seg regelrett etter damene så hode holdt på å gå trill rundt, selv om vi gikk hånd i hånd på gata. Prøvde å forklare ham at jeg opplevde det som repsektløst og pinlig, og at det ikke akkurat styrket min oppfatning av at han likte meg best av alt... Er heller ikke spesielt sjalu av meg, men alle har jo dager eller perioder hvor de ikke føler at alt er på topp. Og når typen da så tydelig fokuserer på andre, så blir det et problem - ihvertfall for meg...

 

Hvis dette sliter på dere kan dere kanskje få time og snakke med noen profesjonelle ?? Det høres muligens drastisk ut, men hans oppførsel høres jo rimelig ekstrem ut også. Selv om han ikke er besvisst på det...

 

Må legge til at en slik oppførsel jo slett ikke trenger å ha noen sammenheng med hvor høyt han verdsetter deg. Når jeg gjorde det slutt med min eks fikk han ihvertfall skikkelige sorgreaksjoner, og var nok mye mer glad i meg enn jeg trodde...

 

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er så tydelig som du beskriver her, synes jeg ikke du overreagerer i det hele tatt. Jeg ville snakket med ham om det, det høres ikke normalt ut synes jeg! Av respekt for deg bør han i det minste klare å skjule det bedre. Og jeg er heller ikke av den sjalu typen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang det skjer kan du vel spørre ham direkte "er hun fin?" "Hva er det med henne som er så vakkert?" Jeg og min mann har den "diskusjonen" til stadighet og vi er selvfølgelig ikke enige om hvem som er penest. Men diskusjonen ufarliggjør kikkinga hans og den gjør ham oppmerksom på at det er ok å kikke! For det er det vel? Vi hadde den samme diskusjonen om mannlige skuespillere en gang, det var mye verre for ham, og jeg tror at han fikk seg en vekker da...

Kanskje strategisk å prøve med det gode før du setter press på han? Lykke til uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du overreagerer!!! Det er forskjell på å registrere at en jente er pen og å knulle henne med øya!!!!

Kan da gå på gata og se en pen mann jeg også, men glor da ikke så øya faller ut!!

Synes det er veldig respektløst av samboeren din å gjøre det! Hadde mannen min vært sånn så hadde han nok fått alvorlige problemer etter hvert ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva...jeg tenkte faktisk...:så søtt!! Men jeg forstår at dette går inn på deg. Spesiellt nå. Men han prøver jo å skjule det da...idet minste. Eksen min sa det til meg han (hun hadde mye større pupper enn deg osv).

Prøv å huske på at han har valgt deg. Og det er IKKE fordi han ikke kunne få noe bedre. Det er fordi han synes du er best:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg overse det når det er så tydelig da? Skulle gjerne vært av typen som gav blaffen.. Men jeg synst det er litt pinlig. Tar meg gjerne litt høytidelig, vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du overreagerer ikke i det hele tatt.

Synes han er respektløs overfor deg.

Har ingenting med om du er trygg på deg selv eller ikke å gjøre - sånn han holder på gjør en rett og slett ikke!

Jeg hadde blitt flau og forbanna hvis mannen min hadde oppført seg slik. Tenk hva folk som ser at han behandler deg slik må tenke om deg og forholdet deres?

Nei dette plager deg tydeligvis - og med rette - har han forstått hvor krenkende du synes det er når han oppfører seg slik?

Kanskje du burde la han smake sin egen medisin?

Men hvis det må til for at han skal forstå er han kanskje ikke noe å samle på....

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...