Gå til innhold

Hvor mye taper man på å gå sykmldt?


♥Jente03-Gutt06♥

Anbefalte innlegg

Jobber 100% i en bokhandel. Kan til tider være endel tungt arbeid, men også dager man ikke får varer og det er stillere. Da blir man ofte stående i ro. Har fått en krakk der jeg kan sette meg ned får å hvile. Har kjent i det siste at det stikker nede i ryggen, og at jeg ikke lenger kan stå å støtte meg på en fot for det gjør vondt i hoften. Må ha lik vekt på begge bein.

 

Skal til legen igjen i begynnelsen av mai. Tenkte kanskje på å få han til å sykemelde meg 50%.

 

Tenker at det kan være greit å ta det litt med ro så jeg ikke får mer vondt. Men vill ikke virke som en pussling, og føle meg som en som bare klager.

 

Hadde ikke slike smerter i mitt første svangerskap. Men da jobbet jeg også bare de to første mnd.

 

Hva skal jeg egentlig gjøre?? Gode råd mottas som takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt avhengig av hva slags avtale du har og hva jobben opererer med - Jeg jobber i Telenor og der taper jeg ikke noe - men de forkorter heller ikke feriepenger og sånne ting... Snakk med arb giveren din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke "tape" noe... Du har jo hatt lønnet arbeid seks av de siste 10 mnd...?? Jeg er selv sykemeldt nå pga lavt blodtrykk og dette ser ikke ut til å endre seg så jeg er da hjemme uten at dette skader min permisjons ordning på noen måte..

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykmeld deg du:) jobber du de dagene du vet ikke blir tunge for ryggen. ingenting å ha dåli samvittighet for, og du klager ikke. laaaangt ifra:)

du taper heller ikke i lønn. jeg har vært sykmeldt siden februar og får utrolig nok utbetalt mer enn de fleste månene jeg har jobbet:)

Lykke til å tenk på deg selv framover:)

Ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Hjelper å få høre litt om man ikke er en klager.

De værste dagene er de som er fra 12 - 20. Det er ofte stille de to siste timene, men kundene kommer en og en, og blir da stående får å følge med de. Og hjelper de som vil ha hjelp. Disse dagene er grusomme, når jeg kommer hjem er det stort sett ikke annet enn sofaen som blir godt brukt. Er sliten da.

I dag har jeg en slik vakt, og gruer meg veldig til i ettermiddag / kveld. Vet at jeg er sliten da. I dag får vi heller ikke varer, så det blir små rydding i butikken og hjelping av kunder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at en taper noe av feriepengene for neste år dersom en er sykemeldt - hvis en jobber i det offentlige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...