Gå til innhold

Gi meg viljestyrke!!!!!!


Florry- m 1 stor og 1 liten

Anbefalte innlegg

I uke 18 nå, og hvor mange kilo har jeg gått opp???5 KILO!!!!!snakk om mengder med usunt inntak!! Jeg klarer jo ikke ligge unna søtsaker jo- særlig ikke is eller marsipan. Blir så grenseløst frustrert- og legen kommer til å halshugge meg:0) Hun klagde da jeg var inne i uke 12 og hadde gått opp en kilo på en mnd......Å fytti grisen;Åsså er jeg jo ikke halvveis enda-HVOR SKAL DETTE ENDE??!!!!!*S* ;0)

(Litt ironisk nå, men GUD så frustrerende med denne vekta!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap la jeg også på meg masse veldig tidlig. Det gikk stort sett en stor plate sjokolade pr dag. Ikke særlig sunt nei. I tilegg drakk jeg endel brus. Klarte ikke legge det fra meg. La på meg tilsammen 22 kg. Har annlegg for å legge for på meg, så da jeg hadde født hadde jeg 13 kg som kunn var overfladisk FETT!! Slet i 2 år får å få det av. Så nå sitter jeg her igjen, 19 uker ut i svangerskapet. Denne gangen lever jeg på rå poteter, vann, frukt. Sunn mat. Har lagt på meg snart 3 kg. Trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo?? Klaget legen over at du hadde gått opp ett kilo på en måned? Det klarer vel hvem som helst uten å være gravid. Jeg mener ikke at man kan frotse i godsaker bare fordi man er gravid. Tvert imot mener jeg at man bør tenke litt ekstra over hva man putter i seg i denne tiden. Jeg gikk opp 19 kilo i forrige svangerskap. Tre måneder etterpå var alle 19 forsvunnet. Amming er drepen for fett, så mange trenger de ekstra kiloene. Stå på!!

 

83mod venter nr2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var merkelig at legen din klaget på at du gikk opp. Eneste grunnen til at han/hun skulle si noe på det var jo om du er veldig overvektig i forveien. Leger er nå veldig forskjellige tror jeg. Jeg ble skjelt ut pga jeg ikke la på meg og gikk ned i starten (spydde mye).

 

Håper du kan finne noen gode erstatninger til godteri. Jeg er veldig glad i sjokolade selv. Men merker at hungeren etter søtt avtar om jeg klarer å presse meg i lengre tid til å ikke spise noe snop i det heletatt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk faktisk opp 5 kg fra uke 5 til uke 14. legen sa ikkeno på det. nå har ejg ikke gått opp noenting fra uke 14 til uke 18, så det går vel litt i rykk og napp. så lenge vi prøver å begrense sukkerinntaket (det er vanskelig, ja), så kan vi vel slappe av med vekta? det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var rart at hun kommenterte det- jeg er slett ikke overvektig. Får vel bare prøve å holde søthungeren under kontroll :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Florry, jeg blir egentlig ganske glad når jeg leser innlegg som ditt. For det betyr at jeg ikke er alene om å ha problemer med å unngå søtsaker. Jeg er så ufattelig glad i sjokolade og spiser det hver dag….kunne lett ha droppet middag og spist en hel sjokoladeplate i stedet. Jeg har ikke begynt å bli redd for vekta enda (er ikke overvektig), men vet jo at alt sukkeret ikke er bra for skrotten.

 

Har prøvd å erstatte sjokoladen med frukt, men det gjør liksom ikke samme nytten….sukk…håper på litt mer viljestyrke jeg også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, jeg har ikke veid meg siden uke 15, da hadde jeg gått opp

12kg...............

 

Jeg har ikke spist mye, eller usunt..

Tørr ikke gå på vekta igjen jeg nå,.. he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...