Gå til innhold

ammeinnlegg før babyen har komt..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tre uker til termin og lekker så mye råmelk.. Har gjort det en god stund men nå er det voldsomt om natta. Liten våt dam under puppen på lakenet. Må jeg virkelig begynne med bh og ammeinnlegg allerede... hm... Man må altså ligge med bh om natta også da? Det blir jo det verste. Hvor kjøper jeg egentlig ammeinnlegg? Og hvor får jeg tak inoen tynne tynne..det er jo tross alt bare litt råmelk.vil ikke gå med noen svære puter nå!)Er det noen amme-bher som anbefales som er veldig behagelig om natta?(

 

 

Hilsen førstegangs uerfaren Rogalending

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et kjent problem du har der ja!! Angående bh så er det så forskjellig hva vi liker at du må nesten prøve deg frem. Men anbefaler selvfølgelig en uten spiler... Triumph har en ammebh som er ganske myk som jeg liker å bruke på natten. Har noen med mer støtte om dagen. Ammeinnleggene føles ikke så store på som de ser ut til. Jeg har prøvd Natusan og Aventi sine. Natusan kjøpes på vanlig butikk, de er ok, billigere enn Aventi, men holder ikke så tett som Aventi (men det er først når de blir skikkelig fulle de lekker så det er ikke noe problem). Aventi har de på apoteket. Anbefaler at du bruker ammeinnlegg av ull når du begynner å amme. Du legger dem innenfor papirinnlegget slik at det ikke blir klamt og vått mot huden. Selv om det går mot varmere dager så er det så lett å få brystbetennelse og det er KJEMPEVONDT!!! Noen har anbefalt tisselaken i sengen for at det ikke skal blir så mye melkesøl på madrassen, har ikke prøvd dette selv, men skal prøve det, blir litt søl når melken kommer for alvor.....

 

Håper du lykkes med ammingen og koser deg med babyen når den kommer!! Skal du føde Hgs eller Stav?

Jeg har 2.5 uker til termin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. tusen takk for langt og utfyllende svar. Du sier vanlig butikk, hva vil det si? Ja jeg skal bruke ull når amminga starter men foreløpig er det jo ikke sååå mye som kommer så det var derfor jeg tenkte noe enkelt fram til da. Men de har altså litt forskjellig på apotek? har bare sett de svære i ull. he he..

 

Skal føde i Stav. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en oppsamlingskopp til å ha på ene puppen mens babyen spiser fra andre. (Men ikke avent sine, de er ikke så god) Når jeg begynte med det gikk jeg fra en pakke ammeinnlegg om dagen til en i mnd. Og jeg vasket oppsamlingskoppene godt slik at jeg fikk fylt en tåteflaske hver dag fra oppsamlingskoppene når lekkingen var som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig butikk er Rema, Rimi, Ica.....

Skal føde Stav, termin 9.mai! Håper jeg får badekar, brukte det forrige gang og det var nydelig (= til stor hjelp...).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lekker råmelk gjennom klærne allerede nå jeg og er kun 19+4 (ja, er inne og kikker etter gode råd om ammeinnlegg og snike litt)..

Jeg tenkte å begynne nå. kjøpte noen store på apoteket og de var helt fæle.. kjempestore, ca 10 cm i diameter og føles som å ha bind i bhen...

 

Hvor store er de andre ammeinnlegga? de fra natusan f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...